شناسهٔ خبر: 171588 - سرویس استان‌ها

برگزاری دوره آموزشی رانندگان حمل و نقل باری و مسافری در ایلام

دوره آموزشی ایلام معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام از برگزاری دوره آموزشی برای ۲۰۲ نفر از رانندگان حمل و نقل باری و مسافری در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)، حسین بلوچیان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام، اظهار داشت:202 نفر از رانندگان حمل و نقل باری و مسافری در استان ایلام با هدف ارتقای دانش و آگاهی در زمینه حمل ونقل مواد خطرناک، در دوره آموزشی بدو خدمت طی سال جاری شرکت کردند.

وی افزود: این دوره‌ها با همکاری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام و اداره کل فنی و حرفه‌ای استان به منظور ارتقای سطح دانش و آگاهی رانندگان در زمینه حمل و نقل مواد خطرناک، افزایش ایمنی حمل‌ونقل این مواد و پیشگیری از حوادث رانندگی ناشی از آن برگزار شد.

بلوچیان گفت: در این دوره‌ها که در مجموع ۵ هزار و ۴۸۲ ساعت به طول انجامید و رانندگان با قوانین و مقررات حمل مواد خطرناک، انواع مواد خطرناک و نحوه حمل آنها، تجهیزات و ملزومات حمل این مواد، امداد و نجات در حوادث حمل مواد خطرناک و وظایف رانندگان در حمل این مواد آشنا شدند.

وی ارتقای ایمنی حمل‌ونقل مواد خطرناک را از جمله اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری این دوره‌های آموزشی و افزایش سطح دانش و آگاهی رانندگان، شاهد کاهش چشمگیر حوادث رانندگی ناشی از حمل مواد خطرناک باشیم.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام یادآور شد: رانندگان حمل و نقل عمومی برای فعالیت در این بخش باید در دوره‌های آموزشی بدو خدمت و تمدید پروانه شرکت و پس از قبولی در آزمون‌های مربوطه، گواهینامه رانندگی پایه یک و یا دو را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه برگزاری این دوره‌ها در ارتقای فرهنگ رانندگی و افزایش ایمنی جاده‌ها موثر می‌باشد، گفت: در این دوره‌ها که به صورت تئوری و عملی برگزار شد، علاوه بر آموزش حمل مواد خطرناک، قوانین و مقررات و اخلاق حرفه ای نیز به رانندگان آموزش داده شد.

بلوچیان در پایان از رانندگان حمل و نقل خواست با فراگیری آموزش‌های لازم و رعایت قوانین و مقررات رانندگی، به حفظ جان خود و سرنشینان و همچنین دیگر رانندگان و عابران پیاده کمک کنند.