شناسهٔ خبر: 171591 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی خبر داد؛

آسفالت و روکش حفاظتی ۲۴۶۴ کیلومتر راه آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم

مدیر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: در حدود سه سال خدمت دولت سیزدهم، ۲۴۶۴ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و شریانی آذربایجان شرقی آسفالت و روکش حفاظتی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از آذربایجان شرقی، اورجعلی علیزاده؛ مدیر راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: در حدود سه سال خدمت دولت سیزدهم، ۲۴۶۴ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و شریانی آذربایجان شرقی آسفالت و روکش حفاظتی شد و برای این میزان آسفالت ریزی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن آسفالت استفاده شده است.

وی گفت: با اجرای روکش حفاظتی، عمر آسفالت جاده‌ها به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی توجه به ایمن‌سازی جاده‌های استان را از نکات قابل توجه در دولت سیزدهم دانست و گفت: به این منظور ۱۶۷ نقطه پر حادثه در استان شناسایی و با انجام اقدامات لازم حذف شد و ۱۴ هزار ۳۷۲ کیلومتر از جاده‌های آذربایجان شرقی نیز خط کشی شد.

علیزاده افزود: در دولت شهید رئیسی ۶۵۴ کیلومتر از راه‌های روستایی استان بهسازی و ۵۵۰ هزار تن آسفالت ریزی شده و ۲۵۰ کیلومتر راه روستایی ساخته شده است.

وی با اشاره به خرید ۲۲ دستگاه ماشین آلات راهداری در این مدت افزود: ۴۲ دستگاه سامانه حمل‌ونقل هوشمند نصب و راه‌اندازی شده و ۹۴ مدرسه حاشیه راه‌ها ایمن سازی شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی اضافه کرد: در دولت سیزدهم ۲۵۰۰ دستگاه ماشین آلات حمل و نقل بار و ۱۸ دستگاه حمل و نقل مسافر استان نوسازی و ۱۷ مجتمع بین راهی تکمیل شد و ۲۷ هکتار پایانه‌های مرزی آذربایجان شرقی توسعه یافت.