شناسهٔ خبر: 171637 - سرویس استان‌ها

از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی محقق شد؛

اختصاص ۲۶۴ میلیارد تومان برای اجرای شبکه‌های برق و آب و فاضلاب نهضت ملی مسکن خراسان‌جنوبی

میرمحمد مودی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی گفت: به منظور تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، مبلغ ۲۶۴ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای عملیات زیربنایی سایت‌های این طرح مهم ملی در استان واریز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)، میرمحمد مودی مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی افزود: تامین بخشی از منابع مالی احداث زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن بر عهده وزارت راه و شهرسازی است و در این باره دولت سیزدهم در ساخت مسکن اهتمام ویژه‌ای به زیرساخت‌ها و خدمات روبنایی و زیربنایی دارد.

وی ادامه داد: در این راستا با پیگیری‌های به عمل آمده مبلغ ۲۶۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی و صندوق ملی مسکن به حساب شرکت‌های توزیع نیروی برق و آب و فاضلاب استان بابت تامین و اجرای عملیات زیربنایی سایت‌های نهضت ملی مسکن در استان اختصاص و واریز شد.

مودی افزود: از مبلغ کل واریز شده مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان به شرکت توزیع نیروی برق استان و مبلغ ۱۶۴ میلیارد تومان به شرکت آب و فاضلاب استان بابت عملیات زیربنایی و اجرای شبکه‌های مورد نیاز است.

وی تصریح کرد: مجموعاً طی ۱۰ ماه گذشته بالغ بر ۵۵۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی به حساب این دو دستگاه واریز شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه طرح نهضت ملی مسکن نیازمند ایجاد توازن بین ساخت واحدهای مسکونی و زیرساخت‌های خدماتی است این اداره کل با مدنظر قراردادن رویکردی اساسی در صدد است تا متقاضیان با چالش نبود امکانات و خدمات مواجه نشوند.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های آب، برق و گاز در طرح نهضت ملی مسکن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: ضروری است با توجه به اینکه تعدادی از واحدهای این طرح ملی در استان در مرحله سفت کاری و نازک کاری هستند، دستگاه‌های خدمات رسان هرچه زودتر برنامه‌های خود را عملیاتی کنند.