شناسهٔ خبر: 171639 - سرویس استان‌ها

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ابهر خبر داد؛

اجرای ۲۳ کیلومتر از روکش آسفالت آزادراه زنجان_قزوین

راهداری زنجان رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان ابهر گفت: عملیات روکش آسفالت لایه اول آزادراه زنجان_قزوین در سال گذشته به طول ۱۰ کیلومتر برای افزایش ایمنی ترددکنندگان اجرا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان؛ علی‌اصغر عطوفی رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ابهر بیان کرد: آزادراه زنجان _قزوین ۱۰۵ کیلومتر طول دارد که ۲۲ کیلومتر از آن در حوزه استحفاظی این شهرستان قرار گرفته است.

وی افزود: مرمت و بهسازی آسفالت آزادراه زنجان_قزوین از مطالبات به حق تردد کنندگان این آزادراه است که تا پایان سال جاری، روکش آسفالت این آزادراه به طول ۲۲ کیلومتر به اتمام می‌رسد.

عطوفی با بیان اینکه در زمان کنونی دو پیمانکار در قطعات مختلف این آزادراه در حال آسفالت‌ریزی هستند، گفت: در تلاش هستیم در کمترین زمان لاین شمالی در کیلومتر ۱۰۳_۹۰و لاین جنوبی از کیلومتر ۸۵_۹۰ خط رفت و برگشت جمعاً ۲۳ کیلومتر آسفالت‌ریزی شود.

وی اعتبار تخصیصی پروژه را ۳۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تمام هدف راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از این اقدام، ایجاد زیرساخت‌های مناسب و بالا بردن کیفیت راه است تا با افزایش ایمنی، رضایت کاربران جاده‌ای فراهم شود.

گفتنی است این آزادراه مرکز مهم جمعیتی و اقتصادی ایران است و از شهرهای قزوین، تاکستان، ابهر، خرمدره و زنجان عبور می‌کند و در نهایت به آزادراه زنجان-تبریز متصل می‌شود.