شناسهٔ خبر: 171663 - سرویس استان‌ها

با هدف حفاظت از اراضی ملی محقق شد؛

رفع تصرف فوری ۵۰ هزار مترمربع از اراضی دولتی بندر ترکمن

راه و شهرسازی گلستان فرمانده یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: با نظارت مستقیم یگان حفاظت از اراضی ملی گلستان، ۵۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی شهر بندر ترکمن به ارزش ریالی ۱۵ میلیارد ریال توسط نیروهای یگان حفاظت راه و شهرسازی رفع تصرف شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، سرهنگ اکبر سجادی مقدم، فرمانده یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن علاوه بر اقدامات پیشگیرانه، وظیفه حفاظت و رفع تصرف از کلیه اراضی و املاک با اجرای دقیق و به‌موقع احکام قضایی را بر عهده دارد.

وی افزود: انجام گشت زنی مستمر در حوزه استحفاظی به منظور پیشگیری تعرض به اراضی، جلوگیری از هر گونه اخلال، تصرف، تعرض، تجاوز، تخریب، ایجاد مزاحمت در اراضی، برخورد قاطع و فوری با معترضین و متصرفین اراضی دولتی و ارجاع به مقامات قضایی و تهیه و تدوین طرح‌های موردنیاز به منظور تامین حفاظت اراضی از مهم‌ترین وظایف یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن است.

سجادی مقدم ادامه داد: در پی گشت‌های مستمر یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی گلستان در سطح استان، یک فقره تعرض به اراضی دولتی در شهرستان بندر ترکمن کشف و طی اقدامی با همکاری دادستان، فرمانده انتظامی شهرستان و فرمانده یگان حفاظت از اراضی شرق استان، ۵۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی بندر ترکمن رفع تصرف شد.

فرمانده یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی گلستان همچنین گفت: ارزش ریالی این اراضی با برآورد کارشناسی‌های انجام شده ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی در انتها با بیان اینکه مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی و اموال بیت‌المال نقش مهمی دارند، گفت: شهروندان می‌توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را از طریق پیامک به شماره ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ به یگان حفاظت از اراضی گزارش دهند.