شناسهٔ خبر: 171688 - سرویس هواشناسی

پروژه مشترک سازمان هواشناسی کشور با سازمان جهانی هواشناسی با موضوع سیل

سیل خراسان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور گفت: سازمان هواشناسی در حال پیشبرد یک برنامه مشترک با سازمان جهانی هواشناسی برای انتقال تجربیات جهانی هشدار سیل در ایران است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان هواشناسی کشور، صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور صبح امروز سه‌شنبه ۱۹ تیرماه در حاشیه بازدید جمعی از کارشناسان سازمان جهانی هواشناسی از ظرفیت‌های عملیاتی این سازمان اظهار کرد: در این برنامه قرار است دانش و تجربیات موفق بین‌المللی در حوزه هشدار سیل با ایران به اشتراک گذاشته شود.

وی افزود: در این راستا یک تیم کارشناسی از سازمان جهانی هواشناسی برای پیشبرد این برنامه به ایران اعزام شده تا ضمن ارزیابی وضعیت کنونی سامانه‌های هشدار سیل کشور، اقدامات بعدی انجام شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: سازمان جهانی هواشناسی در این برنامه به ایران کمک می‌کند تا نیازها و راهکارهای عملیاتی و فنی برای تقویت ظرفیت‌های موجود سامانه‌های هشدار سیل در ایران انجام شود.

ضیائیان تصریح کرد: همچنین در این برنامه خلاهای موجود در طول زنجیره سامانه هشدار سیل شناسایی و راهکارهای اجرایی برای بهبود خدمات ارائه می‌شود.

وی گفت: در این پروژه مشترک شرکت مدیریت منابع آب وزارت نیرو نیز مشارکت دارد.