شناسهٔ خبر: 171698 - سرویس بنادر و دریانوردی

معاون امور بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان اعلام کرد؛

حمل یکسره اولین محموله گندم بنادر شمال کشور در سال ۱۴۰۳ از بندر انزلی

بندر انزلی معاون امور بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: اولین محموله گندم بنادر شمال کشور در سال ۱۴۰۳ از بندر انزلی وارد کشور و به صورت حمل یکسره از بندر خارج شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، مجتبی نظری با اشاره به ورود بسیاری از کالاهای اساسی از طریق مجتمع بندری انزلی، اظهار کرد: کالاهای اساسی شامل غلات (سویا، ذرت، جو، گندم و کنجاله) و همچنین روغن خام خوراکی است که در سال گذشته، بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن از طریق مجتمع بندری انزلی وارد کشور شد.

وی افزود: در سه ماهه نخست امسال نیز بیش از ۳۰۸ هزار تن کالاهای اساسی از طریق مجتمع بندری انزلی به کشور وارد شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد ۲۰ درصد رشد هستیم.

معاون امور بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه پس از گذشت یک سال اولین محموله گندم امروز وارد مجتمع بندری انزلی شد، خاطرنشان کرد: این محموله حدود ۴ هزار تن گندم بود که به صورت حمل یکسره انتقال یافت.

نظری با اشاره به اهداف واردات کالاهای اساسی، تصریح کرد: پدافند غیرعامل و همچنین پایداری ذخایر استراتژیک از جمله اهداف آن است.