شناسهٔ خبر: 171768 - سرویس استان‌ها

در مقصد دوم بازدید میدانی از شهرستان‌ها انجام شد؛

بررسی نهضت ملی مسکن شهرهای تربت‌جام، نیل شهر، نصرآباد، احمدآباد صولت و سمیع آباد

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی و مدیر کل راه و شهرسازی استان در سفر به شهرستان تربت جام و بازدید از سایت های نهضت ملی مسکن، آخرین وضعیت این طرح در شهرهای تربت جام، نیل شهر، نصرآباد، احمدآباد صولت و سمیع آباد را بررسی کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: شهرستان تربت جام دارای ۵۷۱۳ متقاضی نهضت ملی مسکن است که از این تعداد ۵۲۷۶ نفر تایید نهایی شده اند، شهر تربت جام ۵۳۱۰ متقاضی و ۴۹۵۴ نفر تایید نهایی، شهر نیل شهر ۲۰۶ متقاضی و ۱۵۲ تایید نهایی و شهر نصرآباد ۲۸ متقاضی و ۲۴ تایید نهایی، شهر احمدآباد صولت ۱۶۱ متقاضی و ۱۴۳ تایید نهایی و شهر سمیع آباد۸ متقاضی و ۳ تایید نهایی دارد.

داعی افزود: میزان تامین زمین در شهرستان تربت جام ۶۸ هکتار به استعداد ۳۴۱۶ واحد مسکونی است که در شهر تربت جام با ۴ سایت، نیل شهر ۳ سایت، شهر نصرآباد یک سایت و احمدآباد صولت یک سایت تخصیص پروژه شده‌اند.

وی در حوزه بازآفرینی شهری نیز اظهار کرد: شهر تربت جام ۲۴۹.۱۶ هکتار بافت فرسوده و ۱۳۴.۸ هکتار بافت تاریخی، نیل شهر ۵۴ هکتار بافت فرسوده، احمدآباد ۳۲ هکتار بافت فرسوده و سمیع آباد ۹ هکتار اراضی مشمول بافت فرسوده شهری را داراست.

داعی افزود: کلیه افراد متقاضی استفاده از تسهیلات بانکی در بخش بازآفرینی شهری به بانک معرفی و قرارداد آنان منعقد شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در پایان گفت: جوانی جمعیت در شهرستان تربت جام ۳۹۹۱ متقاضی دارد که از این میزان ۱۵۹۸ نفر تایید نهایی و ۲۶۸ نفر نیز تامین زمین شده‌اند که به‌زودی باقیمانده متقاضیان تعیین تکلیف خواهند شد.

گفتنی است در این بازدید میدانی نمایندگان شرکت‌های خدمات رسان، بانک و سایر مدیران استانی جهت رفع موانع حضور داشتند.