شناسهٔ خبر: 17182 - سرویس استان‌ها

تلاش شبانه روزی راهداران جهت جلوگیری از تعطیلی مدارس روستائی اسکو در آذربایجانشرقی/ شستشوی تابلوهای علائم در محور مراغه - هشترود

راهداری رئیس اداره راه و شهرسازی اسکو از تلاش شبانه‌روزی راهداران جهت جلوگیری از تعطیلی مدارس روستائی شهرستان خبر داد، این در حالیست که به گفته رئیس اداره راه و شهرسازی مراغه، شستشوی تابلوهای علائم توسط همکاران راهداری در محور مراغه به هشترود انجام گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجانشرقی، علی شقاقی گفت: در سه شبانه‌روز گذشته به علت بارش برف و کولاک شدید در ارتفاعات و راههای روستائی این شهرستان و پیگیری‌های بخشدار و فرماندار اسکو جهت ممانعت از تعطیلی مدارس, راهداران نسبت به نمک پاشی و بازگشائی محورها اقدام نمودند.

وی افزود: جهت ممانعت از تعطیلی و کاهش آسیب‌های ناشی از دوری از تحصیل دانش آموزان و آینده سازان این مرز وبوم، اکیپ‌های راهداری این شهرستان مشغول نمک پاشی و برفروبی هستند، بنابراین تاکنون فعالیت‌های راهداران زحمت‌کش اسکو بی نتیجه نمانده و مشکل خاصی پیش نیامده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی اسکو گفت: باتوجه به اینکه در اکثر راههای روستائی و مواصلاتی کولاک شدید و یخبندان وجود دارد, رانندگان با احتیاط کامل رانندگی نموده و نکات ایمنی را رعایت فرمایند. 

همچنین ناصر حمیدی رئیس اداره راه و شهرسازی مراغه گفت: در راستای ارتقاء سطح ایمنی، سهولت تردد وسائط نقلیه، شفاف سازی جهت بازتاب و انعکاس نور علائم در محورهای مواصلاتی شهرستان, راهداران تلاشگر این اداره اقدام به شستشوی تابلوهای علائم نمودند.

وی افزود: هدف اصلی از این عملیات افزایش دید و ایمنی‌سازی در راههای حوزه استحفاظی شهرستان و همچنین بهبود وضعیت و ارتقایء سطح ایمنی در راهها و کاهش تصادفات جاده‌ای است.

حمیدی گفت: شستشوی علائم و مرمت و بازسازی آنها با توجه به نزدیک شدن به آخر سال, در تمامی محورهای مواصلاتی شهرستان انجام میگیرد.