شناسهٔ خبر: 171820 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید:

منابع مالی ویژه صندوق ملی مسکن به پروژه‌های مسکن مهر و نهضت ملی مسکن پردیس واریز می‌شود

سعید غفوری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از تزریق منابع ویژه مالی از محل صندوق ملی مسکن خبر داد و گفت: اوایل هفته آینده به کلیه انبوه‌سازان و پیمانکاران فازهای ۵، ۸، ۹ و ۱۱ مسکن مهر که مطالبات تایید شده در سیستم مالی شرکت عمران پردیس داشته باشند، از محل صندوق ملی مسکن تزریق مالی صورت خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت عمران شهر جدید پردیس، صبح امروز با حضور سعید غفوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در پردیس، آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن مهر، نهضت ملی مسکن و همچنین تصفیه‌خانه شماره دو فاضلاب مورد بازدید و پیگیری قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در جریان این بازدید گفت: پروژه‌های آماده‌سازی در فاز ۱۱ یکی از مهم‌ترین عملیات‌های باقیمانده در بحث مسکن مهر پردیس است که در همین راستا امروز مبالغی به حساب پیمانکار آماده‌ساز این فاز واریز شد. همچنین با توجه به اهمیت آماده‌سازی‌ها، تامین قیر یارانه‌ای برای پیمانکاران در دستور کار قرار گرفت که با صدور حواله‌های قیر برای فازهای مسکن مهر و همچنین سطح شهر پردیس، شاهد جهشی در آماده‌سازی‌های باقیمانده خواهیم بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی از تزریق منابع ویژه مالی از محل صندوق ملی مسکن خبر داد و افزود: در تداوم تزریق مالی به پیمانکار آماده‌ساز فاز ۱۱، اوایل هفته آینده به کلیه انبوه‌سازان و پیمانکاران فازهای ۵، ۸، ۹ و ۱۱ مسکن مهر که مطالبات تایید شده در سیستم مالی شرکت عمران پردیس داشته باشند، از محل صندوق ملی مسکن تزریق مالی صورت خواهد گرفت.

پیگیری افتتاح اولین واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در پردیس دیگر موضوع مورد بررسی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در بازدید امروز بود.

به گفته غفوری، به زودی منابع مالی خوبی با کمک صندوق ملی مسکن و معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در پروژه‌های نهضت ملی تزریق خواهد شد.

غفوری در خصوص افتتاحات پیش روی مسکن مهر و طرح نهضت ملی مسکن گفت: امروز به همراه مدیرکل پایش طرح‌های مسکن و نماینده معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از کلیه پروژه‌های پردیس بازدید داشتیم. با توجه به تزریق منابعی که ظرف روزهای آینده صورت خواهد گرفت ما برای اولین بار در شهریور ماه امسال حداقل ۵۴۰ واحد از طرح نهضت ملی مسکن را در پردیس افتتاح خواهیم کرد؛ همچنین بالغ بر ۳ هزار واحد دیگر از باقیمانده پروژه‌های مسکن مهر را افتتاح و تحویل مردم خواهیم داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی امروز بازدیدی از مدول دوم پروژه تصفیه‌خانه شماره دو فاضلاب پردیس نیز داشت. با اعلام غفوری، راهکارها و برنامه‌ریزی‌های لازم در این بازدید صورت گرفت تا در کوتاه ترین زمان ممکن شاهد تسریع در پیشرفت فیزیکی پروژه باشیم.

وی افزود: منابع مالی پروژه تصفیه‌خانه به صورت تهاتری است که مشکلی بابت آن نداریم و در پاییز امسال، افتتاح رسمی این پروژه را خواهیم داشت تا مشکل فاضلاب در پردیس به صورت دائمی حل شود.