شناسهٔ خبر: 171822 - سرویس هوایی

بازدید رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از فرودگاه همدان

محمدی بخش صبح امروز کاپیتان محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در جریان بازدید از استان همدان با استاندار، نایب رئیس و نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان هواپیمایی کشوری، صبح امروز محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در جریان بازدید از استان همدان با استاندار، نایب رئیس و نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به دنبال ابلاغ سند «مقررات از رده خارج کردن و بازیافت هواپیما»، از امروز فعالیت رسمی فرودگاه همدان، به عنوان مرکز ملی بازیافت هواپیما مطابق دستورالعمل این سازمان آغاز شد.

محمد محمدی بخش، اظهار کرد: براساس سند ۴۸۰۹ تحت عنوان «مقررات از رده خارج کردن و بازیافت هواپیما» که برای نخستین بار به منظور ایجاد روشی هماهنگ برای از رده خارج کردن و بازیافت هواپیما با لحاظ کردن مقررات بین‌المللی و الزامات زیست محیطی تهیه و تدوین شده است، از این پس تمامی شرکت های هواپیمایی آخرین هواپیماهای از رده خارج را با پرواز به فرودگاه همدان منتقل خواهند کرد.

وی افزود: براساس ابلاغیه ی مذکور در ۲۷ خردادماه جاری، شهر همدان به عنوان پایلوت این امر تعیین و پس از تایید سازمان جهانی هواپیمایی کشوری(ایکائو) و سازمان هواپیمایی کشوری ایران، به شرکت های هواپیمایی ابلاغ شد.

محمدی بخش با بیان اینکه این امر، اقدامی مشترک بین سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت های هواپیمایی، شرکت های دانش بنیان، دانشگاه ها و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به عنوان متولی این موضوع به شمار می رود، افزود: در فرودگاه همدان به عنوان یک مرکز دانشی و فناورانه، بعضی از قطعات با روش استاندارد و روز دنیا بازیافت و به چرخه صنعت بازگردانده خواهد شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه از رده خارج کردن و بازیافت هواپیما به عنوان یکی از اقدامات مهم صنعت هوانوردی به زنجیره کامل این بخش کمک خواهد کرد، افزود: فرودگاه همدان با دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی مرتبط بوده و این اقدام زمینه اشتغالزایی تمامی جوانان استان را فراهم و در توسعه و  تاب آوری صنعت نقش چشمگیری ایفا خواهد کرد.

گفتنی است، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه بازدید از استان همدان ضمن دیدار با فرماندار، شهردار، مدیر فرودگاه و مسئولان بخش خصوصی این استان، به بررسی موضوعات مربوط به پروازهای حج، عتبات و سایر پروازها و همچنین مشکلات مطروحه در این فرودگاه پرداخت.