شناسهٔ خبر: 171859 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

تخصیص پروژه به بیش از ۴۵ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان

قاری مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از تخصیص پروژه به بیش از ۴۵ هزار و ۶۰۰ متقاضی حائز شرایط طرح نهضت ملی مسکن استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان اظهار کرد: در حال حاضر مطابق با ثبت نام‌های به عمل آمده، بیش از ۴۶۵ هزار نفر، متقاضی بهره مندی از مزایای این طرح در سطح استان اصفهان بودند که پس از پالایش و بررسی‌های لازم افزون بر ۱۵۷ هزار متقاضی، حائز شرایط فعال شناخته شدند.  

وی افزود: از این تعداد برای بیش از ۵۵ هزار متقاضی در بانک افتتاح حساب شده‌است که افزون بر ۴۵ هزار و ۶۰۰ نفر از این متقاضیان به پروژه‌ها اختصاص یافتند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۶۸ هزار و ۴۰۰ نفر، حائزین شرایط فعال شهرهای جدید استان و افزون بر ۸۸ هزار و ۶۰۰ نفر، متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند.  

وی با بیان اینکه در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن و در سطح شهرهای استان اصفهان تاکنون تعداد بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ پروژه نهضت ملی مسکن تعریف شده‌است گفت: براساس این پروژه‌ها در مجموع افزون بر ۵۲ هزار واحد در این پروژه‌ها قابل تخصیص به متقاضیان خواهد بود.  

قاری قرآن عنوان کرد: قرارداد با سازنده برای بیش از ۴۶ هزار و ۷۰۰ واحد منعقد و از این تعداد برای افزون بر ۲۴ هزار و ۱۰۰ واحد آن قرارداد مشارکت مدنی با بانک‌های عامل تنظیم شده‌است، همچنین با پیگیری‌های به عمل آمده تاکنون پروانه ساختمانی بالغ بر ۳۱ هزار و ۸۰۰ واحد اخذ شده‌است.