شناسهٔ خبر: 171898 - سرویس استان‌ها

۱۲ طرح راهداری فعال در جاده‌های شهرستان دلیجان استان مرکزی

نوروزی اراک مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۱۲ طرح مختلف راهداری در شبکه راه‌های شهرستان دلیجان با اعتباری نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان در دست اقدام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به اهمیت راه‌های شهرستان دلیجان و قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب کشور گفت: برای نگهداری و ارتقای کیفیت و ایمنی راه‌های شهرستان دلیجان، در حال حاضر ۱۲ پروژه مختلف در حوزه اجرای آسفالت، افزایش سطح ایمنی و ارائه خدمات مطلوب‌تر به کاربران جاده‌ای در این شهرستان فعال است.

وی مجموع اعتبار این طرح‌ها را حدود ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: ۶ پروژه لکه گیری و روکش آسفالت، پنج پروژه ایمنی و یک پروژه احداث مسجد بین راهی در محورهای مواصلاتی دلیجان در دست اقدام است.

لکه‌گیری و روکش آسفالت محور دلیجان - سلفچگان و بلعکس در قالب دو قرارداد با ۱۰۸ میلیارد تومان، لکه‌گیری و روکش آسفالت محور دلیجان - اصفهان با ۱۶ میلیارد تومان، روکش آسفالت محور دلیجان - محلات با ۳۲ میلیارد تومان، روکش آسفالت محور دلیجان - نراق - مشهد اردهال با ۳۲ میلیارد تومان، لکه‌گیری و روکش آسفالت محور سلفچگان - دلیجان - محلات با ۲۰۰ میلیارد تومان از جمله اقداماتی است که به گفته مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی برای ارتقای رویه آسفالتی راه‌های شهرستان دلیجان در دست اقدام است.

جهانی خاطرنشان کرد: امسال ۹۵ کیلومتر خط کشی در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی شهرستان دلیجان انجام شده و هشت کیلومتر حفاظ میانی بتنی در محورهای دلیجان - محلات و کمربندی غربی دلیجان با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی در حال اجراست.

احداث یک باب مسجد بین راهی در محور دلیجان - اصفهان، اجرای شیب شیروانی در محور دلیجان - سلفچگان و بلعکس، ترانشه برداری و ایمن سازی محور دلیجان - نراق - مشهد اردهال و نصب انواع تابلوهای ایمنی در سطح محورهای مواصلاتی از جمله اقداماتی است که وی به اجرای آن‌ها نیز اشاره کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در پایان یادآور شد: در نظر داریم برای ارتقای رویه آسفالتی محور روستایی جاسب، یک لایه روکش آسفالت نیز در تابستان امسال اجرا کنیم.