شناسهٔ خبر: 171901 - سرویس بنادر و دریانوردی

تایید پیش‌نویس یادداشت تفاهم‌ همکاری سازمان بنادر و دریانوردی با آژانس سرمایه‌گذاری ملی قرقیزستان

ساختمان سازمان بنادر و دریانوردی پیش نویس تفاهم‌ همکاری آژانس سرمایه‌گذاری ملی قرقیزستان با سازمان بنادرودریانوردی در نشست آنلاین با بیشکک، تایید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کاظم صالحی سرپرست اداره کل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‌ها از تایید پیش نویس تفاهم همکاری آژانس سرمایه‌گذاری ملی قرقیزستان با سازمان بنادر و دریانوردی در نشست آنلاین با بیشکک خبر داد و گفت: در نشست تصویری با آژانس سرمایه‌گذاری ملی قرقیزستان، مفاد پیش نویس یادداشت تفاهم همکاری بین سازمان بنادر و دریانوردی و این کشور در زمینه حضور بخش خصوصی این کشور در بنادر جنوبی ایران بررسی و تایید شد.

صالحی افزود: متن پیش‌نویس یادداشت تفاهم مذکور در جریان سفر مقامات ذی‌ربط کشور قرقیزستان به تهران، در آینده‌ای نزدیک، به امضای طرفین خواهد رسید.

به گفته سرپرست اداره کل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی، با امضای این تفاهم‌نامه، دو کشور در ایجاد مراکز لجستیک مشترک در پس‌کرانه بندری ایران مشارکت خواهند کرد و سطح مناسبات تجاری دو طرف افزایش خواهد یافت.

صالحی ضمن ضروری دانستن تسهیل و رونق ترانزیت منطقه‌ای به صورت حمل و نقل چند وجهی، خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی از حضور کشورهای همسایه، به ویژه کشورهای آسیای میانه، در پروژه‌های زیربنایی بنادر ایران استقبال می‌کند.