شناسهٔ خبر: 171970 - سرویس استان‌ها

تخصیص زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن در کردستان به ۳۷ هزار نفر می‌رسد

شورای مسکن کردستان 23 تیر به گفته مدیر کل راه و شهرسازی کردستان، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون به ۲۸هزار و ۵۰۰ متقاضی نهضت ملی مسکن زمین تخصیص داده شده است که این میزان در هفته‌های آینده به ۳۷ هزار و ۱۹۰ واحد خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی (کردستان)، جهانگیر الیاسی ظهر روز شنبه در جلسه شورای مسکن استان کردستان اظهار کرد: با الحاق زمین‌های توافق شده در سه بخش شامل توافق با سپاه پاسداران در دوشان، توافق با دانشگاه آزاد داخل محدوده و اراضی دیواندره و با رسیدن اراضی تخصیص داده شده به متقاضیان به ۳۷ هزار واحد، مقدار زمین‌های تأمین شده از کل واگذاری‌ها در دولت‌های نهم تا دوازدهم بیشتر خواهد بود.

الیاسی افزود: تعداد متقاضیان مسکن در کردستان ۹۲ هزار نفر است که این خود نشان‌می‌دهد در این استان نیاز به مسکن بیشتر از سایر استان‌ها است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه علی‌رغم تأمین مسکن، در زمینه ساخت مقداری عقب هستیم، گفت: زمان‌بر بودن آماده سازی ناشی از خاک‌برداری‌های فراوان و محدودیت فصل کاری در استان از دلایل برخی کاستی‌ها در حوزه ساخت بوده است.

وی به برخی مشکلات موجود در طرح نهضت ملی مسکن استان اشاره کرد و گفت: کمبود اعتبار و تأخیر در پرداخت صورت وضعیت سازندگان توسط بانک عامل، عدم تعیین تکلیف مالکیت پروژه ۱۲ هکتاری قروه، عدم تعیین تکلیف پروژه ۲۷ هکتاری دهگلان و وجود معارض در اراضی قشلاق از جمله مشکلات موجود است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان ادامه‌داد: در دولت سیزدهم سه شهرک با کاربری مسکونی شامل شهرک فردوس سقز، شهرک نیشتمان سنندج که نیازمند رفع تصرف است و شهرک راه آهن به نتیجه رسید.