شناسهٔ خبر: 172004 - سرویس بنادر و دریانوردی

سرپرست معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان خبر داد؛

نجات ۶ نفر در ۲ عملیات پی‌درپی توسط مرکز جستجو نجات اداره‌کل بنادر گیلان

شناور ناجی سرپرست معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از اقدام سریع و به موقع مرکز جستجو و نجات دریایی این اداره کل به منظور اجرای دو عملیات امداد دریایی و نجات ۶ فرد مضطر در آب‌های ساحلی استان گیلان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، علی کوهساری از نجات ۶ نفر توسط MRCC مرکز جستجو و نجات اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان طی ۲ عملیات پی‌درپی خبر داد. در این زمینه اظهار کرد: در روز جمعه مورخ ۲۲ تیرماه دو سانحه دریایی در حوضچه بندر و آب‌های ساحلی محدوده سنگاچین شهرستان بندر انزلی رخ داد که متعاقب آن، وقوع شرایط اضطرار دریایی و درخواست امداد به مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی منعکس شد.

وی افزود: در عصر روز یاد شده، یک قایق تفریحی موتوری با ۴ سرنشین در موقعیت ورودی موج شکن بندر انزلی دچار نقص فنی شد و شرایط اضطرار آن از طریق یکی از شناورهای عبوری به مرکز کنترل ترافیک دریایی (VTS) اداره کل اطلاع رسانی شد که با اعزام فوری یکی از قایق‌های نجات، شناور و سرنشینان آن به یکی از اسکله‌های قایق‌رانی منتقل شدند.

سرپرست معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه در ساعاتی پس از این حادثه، تماسی با مرکز کنترل ترافیک دریایی مبنی بر مفقودی یک فروند قایق جیمینی با دو سرنشین در محدوده سنگاچین شهرستان بندر انزلی صورت گرفت، خاطرنشان کرد: پس از دریافت اطلاعات لازم بلافاصله شناور ناجی به موقعیت تقریبی اعلامی اعزام و پس از انجام عملیات جستجو و یافتن شناور، افراد مضطر به سلامت به ساحل انتقال یافتند. 

کوهساری با بیان اینکه یکی از عملیات‌های امداد و نجات مذکور در شرایط نامساعد دریایی و در تاریکی شب صورت پذیرفته‌است، تصریح‌کرد: سطح بالای هماهنگی‌های تیم‌های ستادی و شناوری و سرعت قابل توجه پرسنل عملیاتی در موفقیت‌آمیز بودن نجات سرنشینان شناورها بسیار حیاتی و مؤثر بوده است. 

وی ضمن قدردانی از واکنش سریع تیم جستجو و نجات اداره کل و اشاره به نجات ۱۷ فرد سانحه دیده در آب‌های محدوده استحفاظی این اداره کل از ابتدای سال جاری، یادآور شد: دریانوردان و سرنشینان قایق‌های متر دد حتماً به اخطاریه‌های دریایی صادره اداره کل هواشناسی استان و مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، توجه ویژه نموده و از عزیمت به دریا در شرایط نامناسب دریایی خودداری کنند.