شناسهٔ خبر: 172049 - سرویس هوایی

رئیس مرکز وارسی پرواز شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد؛

وارسی پروازی ۷۰۰ هزار مترمربع توسط فلایت‌چک در ۸ روزکاری

فلایت چک رئیس مرکز وارسی پرواز و خدمات هوایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: فعالیت انجام وارسی پروازی سامانه رادار تنگریز شیراز با وسعت عملکرد فراگیری ۷۰۰ هزار مترمربع، با اجرای حداقل ۱۰ مرحله پرواز مستمر ۵ تا ۶ ساعتی و در ۸ روز کاری انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، محمد حسن مسعودیان با بیان اینکه هواپیماهای استراتژیک فلایت چک بخش مهمی از تضمین ایمنی در صنعت هوانوردی هستند، گفت: استفاده از هواپیماهای وارسی پرواز " فلایت چک" برای اطمینان از عملکرد مثبت سامانه‌های ناوبری و کمک ناوبری هوایی کشور از اهمیت بسزایی برخوردار هستند.

وی افزود افزود: این هواپیمای استراتژیک در سنجش عملکرد مناسب سامانه‌های ناوبری، کمک ناوبری، راداری و طرح‌های پروازی برای راهبرد انجام عملیات پروازی و هدایت هواپیماها در آسمان کشور نقش مهمی بر عهده دارد، به‌طوری‌که در زنجیره ایمنی پروازها نقش حیاتی داشته و بسیار تأثیرگذار است.

رئیس مرکز وارسی پرواز و خدمات هوایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار کرد: خوشبختانه پس از پیگیری‌های مجدانه و تلاش‌های زیاد مبادی مربوطه، دومین فروند از هواپیمای فلایت چک فوق پیشرفته و راهبردی وارد کشور شد و بهره برداری از این هواپیما در ۲ مرحله برنامه ریزی شده که ابتداً عملیات وارسی پروازی سامانه‌های نظارتی (رادار)، بصری و کمک بصری، طرح‌ها و دستورالعمل‌های پروازی است و در فاز و یا مرحله دوم جهت انجام عملیات وارسی پروازی سامانه‌های ناوبری و کمک ناوبری مورد استفاده قرار خواهد گرفت، از این رو فعالیت انجام وارسی پروازی سامانه رادار تنگریز شیراز با وسعت عملکرد فراگیری ۷۰۰ هزار مترمربع، با اجرای حداقل ۱۰ مرحله پرواز مستمر ۵ تا ۶ ساعتی و در ۸ روز کاری توسط این هواپیما انجام شد.

وی بیان کرد: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با استفاده از دو فروند هواپیمای فلایت چک، عملیات وارسی پروازی سامانه‌های ناوبری را منطبق بر معیارهای دقیق استاندارد بین‌المللی و به طور منظم در مناطق مختلف کشور بر عهده دارد تا در صنعت هوانوردی ایران نقش اصلی برای انجام وظایف قانونی محوله را به خوبی ایفا کند.

مسعودیان افزود: هم اکنون صنعت هوانوردی کشور بدون اتکا به متخصصان خارجی، عملیات‌های وارسی پروازی خود را توسط هواپیماهای فلایت چک انجام می‌دهد و این سبب شده سالانه از خروج بیش از ۵ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شود.

رئیس مرکز وارسی پروازی و خدمات هوایی شرکت فرودگاه‌ها یادآور شد: ضرورت استفاده از هواپیمای فلایت چک در وارسی پروازی برای اطمینان از عملکرد سامانه‌های ناوبری هوایی است تا کارشناسان شرکت فرودگاه‌ها و مراقبین پرواز از عملکرد صحیح این سامانه‌ها در تقرب پروازها به فرودگاه‌ها و پیمایش مسیرهای پروازی کشور اطمینان خاطر داشته باشند.

وی، هواپیمای فلایت چک را در زنجیره اجزاء ایمنی صنعت هوانوردی، مولفه‌ای فوق راهبردی اعلام کرد و افزود: صنعت هوانوردی نیازمند عملکرد پیوسته هواپیماهای فلایت چک است و برای توسعه حوزه عملکرد نظارتی، مراقبتی و ایمنی در این صنعت، می‌بایست هواپیماهای فلایت چک بیشتری خریداری شود.

رئیس مرکز وارسی پرواز و خدمات هوایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در پایان گفت: راهبرد اقتصادی با صرفه جویی ارزی، سرعت عمل در انجام عملیات‌های وارسی پروازی و ارتقای ایمنی در صنعت هوانوردی کشور از مهم‌ترین مزیت‌های خرید دومین هواپیمای فلایت چک است.