شناسهٔ خبر: 172076 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در ارتفاعات البرز مرکزی

بارش باران کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در ۵ روز آینده نوار شرقی کشور وزش باد و کاهش کیفیت هوا را تجربه خواهند کرد از وقوع رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در ارتفاعات البرز مرکزی خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب، مناطقی از شمال آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی در مازندران و تهران، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. پنجشنبه و جمعه همین شرایط جوی علاوه بر این مناطق در اردبیل، آذربایجان شرقی، گیلان، زنجان، خراسان شمالی و دامنه‌ها و ارتفاعات مازندران، تهران، البرز و سمنان پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید، شنبه و یکشنبه در بخش‌هایی از شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ارتفاعات مازندران و سمنان تداوم دارد.

رفیعی توضیح داد: در ۵ روز آینده احتمال بارش رگباری در مناطق جنوبی کشور از جمله کرمان، شمال و شرق هرمزگان وجود دارد.

به گفته وی، در ۵ روز آینده در نوار شرقی کشور از جمله کرمان، سیستان و بلوچستان، بخش‌هایی از مرکز کشور و دامنه‌های جنوبی البرز، غرب و جنوب‌غرب وزش باد شدید همراه با کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی، آب‌های خلیج فارس را در ۳ روز آینده و آب‌های دریای عمان را در ۵ روز آینده مواج و متلاطم پیش‌بینی کرد.

وی گفت: آسمان تهران امروز صاف همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است. همچنین کمینه دمای پایتخت امروز به ۲۷ درجه رسید و بیشینه دمای امروز تهران به ۳۸ درجه بالای صفر می‌رسد.