شناسهٔ خبر: 172080 - سرویس استان‌ها

ثبت نزدیک به ۴ میلیون تماس کاربران جاده‌ای با سامانه ۱۴۱ استان مازندران

مازندران سرپرست اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مازندران گفت: در سه‌ماهه سال جاری حدود ۳ میلیون و ۹۲۷ هزار و ۸۴۱ تماس با سامانه ۱۴۱ این اداره کل برقرار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، علی صادقی گفت: سامانه تلفن گویای ۱۴۱ آخرین اطلاعات ترافیکی و جوی محورها، انسداد یا محدودیت تردد در محورها و سایر اطلاعاتی همچون مسیر و مسافت سفر تسهیلات بین راهی موجود و غیره را به تماس گیرندگان ارائه می‌کند.

صادقی اظهار کرد: این سامانه قابلیت دریافت، ثبت و ارائه کد پیگیری جهت شکایات مطرح شده در خصوص حمل‌ونقل کالا و مسافر را دارد.

سرپرست اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مازندران عنوان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان خردادماه بیش از ۳میلیون و ۹۲۷هزار و ۸۴۱ تماس با سامانه ۱۴۱ گرفته شده از این میان ۴۷هزار و ۳۳۴تماس به صورت مستقیم توسط اپراتورهای سالن مانیتورینگ این اداره پاسخ داده شده و مابقی اطلاعات لازم را از طریق گزینه‌های گویای سامانه ۱۴۱ دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: از رانندگان و کاربران جاده‌ای تقاضا داریم قبل از انجام سفر آخرین اطلاعات شرایط ترافیکی و جوی و محدودیت‌های تردد احتمالی را از سامانه ۱۴۱ دریافت کرده و بعد از آن برای سفر خود برنامه‌ریزی کنند.

صادقی اظهار کرد: اطلاعات جاده‌ای از طریق درگاه اینترنتی www.۱۴۱.ir و اپلیکیشن تلفن همراه ۱۴۱ نیز قابل دسترسی و استفاده هم‌وطنان عزیز است.