شناسهٔ خبر: 172092 - سرویس استان‌ها

اجرای عملیات احداث کنارگذر پل چاه دیوان در محور مواصلاتی زابل _ زاهدان به طول ۱.۵ کیلومتر

احداث کنار گذر سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان زاهدان از اجرای عملیات احداث کنار گذر پل چاه دیوان به طول ۱.۵کیلومتر به صورت امانی با اعتبار ۶۰۰میلیارد ریال خبر داد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، محمدرضا دشتی زاده گفت: عملیات احداث کنار گذر پل چاه دیوان به طول ۱.۵کیلومتر به صورت امانی و با استفاده از تعداد ۱۲ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین و ۲۵ نفر نیروی راهدار ظرف مدت دو ماه با هدف کاهش تصادفات و تردد ایمن کاربران جاده‌ای در محور مواصلاتی زابل_زاهدان با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

وی ادامه داد: حجم عملیات خاکریزی در این پروژه ۱۵ هزار مترمکعب، تناژ عملیات آسفالت اجرایی ۱۵۰۰ تن، میزان قیر مورد استفاده در آسفالت ۷۵ تن و میزان قیر پریمکت ۱۶ تن است.

سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان زاهدان یادآور شد: در گذشته از پل چاه دیوان به صورت لاین دوطرفه استفاده می‌شد و با توجه به اینکه این مکان یکی از نقاط حادثه خیز و پرتصادف بود، با پیگیری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و تامین اعتبار لازم عملیات احداث کنار گذر اجرا شد که با احداث این کنار گذر، تردد به صورت یک طرفه در این محور انجام می‌شود که می‌تواند نقش بسزایی در کاهش تصادفات در محور مواصلاتی زابل، زاهدان داشته باشد.