شناسهٔ خبر: 172094 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راه وشهرسازی کردستان خبر داد؛

پلمب ۱۰۷ بنگاه معاملات املاک متخلف در سطح استان کردستان

بازدید بنکاه های معاملات املاک مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از انجام بازرسی‌های مستمر از مشاورین املاک با هماهنگی و همراهی سازمان صمت استان خبر داد و گفت: از زمان آغاز طرح نظارت بر مشاورین املاک حدود ۱۳۰۰ مورد بازرسی انجام و تعداد ۱۰۷واحد که تخلف آنها محرز بود پلمب شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان)، جهانگیر الیاسی با اشاره به وجود تعداد چهار هزار و ۳۳۳ واحد مشاور املاک در استان کردستان گفت: نظارت بر بنگاه‌های معاملات املاک در سطح شهرهای استان برای کنترل بازار مسکن و جلوگیری از تخلفات احتمالی از جمله عدم صدور کد رهگیری، عدم درج نرخ نامه و.....از اهداف طرح بازرسی از مشاورین املاک است.

الیاسی ادامه داد: هم‌زمان با سراسر کشور در استان کردستان نیز به طور مستمر عملکرد این صنف رصد شده که می‌توان به حدود ۱۳۰۰ مورد بازرسی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: از مجموع ۱۳۰۰ بازرسی انجام شده تعدادی موارد تخلف و تعدی از قانون مشاهده که منجر به پلمب ۱۰۷ واحد متخلف، صدور ۱۶۵۹ مورد اخطار (تعدادی از بنگاه‌ها بیش از یک بار اخطار دریافت کرده‌اند)، تشکیل ۶۰ مورد پرونده تعزیراتی و همچنین جریمه تعدادی از مشاورین املاک به مبلغ ۱۴ میلیارد ریال شد.