شناسهٔ خبر: 172108 - سرویس مسکن و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛

فعالیت ۱۰ کنسرسیوم صنعتی سازی و دانش بنیان در نهضت ملی مسکن

بذرپاش وزیر راه و شهرسازی از فعالیت ۱۰ کنسرسیوم صنعتی سازی و دانش بنیان مسکن در نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان پرینتر سه بعدی مسکن در حال ساخت است.

 به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز ۲۷ تیرماه در حاشیه جلسه هیات دولت در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: هم زمان با تدوین و ابلاغ سند نقشه راه توسعه فناوری وزارت راه و شهرسازی، صندوق پژوهش و فناوری در بخش مسکن و ساختمان و در بخش حمل و نقل تاسیس شد و سرمایه اولیه‌ای برای آن دیده شد. همچنین فرایند حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در این دو بخش آغاز شد که امیدواریم این کار در دولت بعد ادامه یابد.

 وزیر راه و شهرسازی افزود: ۱۰ کنسرسیوم صنعتی سازی و دانش بنیان مسکن امروز در نهضت ملی مسکن مشغول به کار هستند. یکی از پروژه‌های نمونه در استان البرز است که به صورت صنعتی سازی پروژه بزرگی را در دست ساخت دارند. همچنین در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان پرینتر سه بعدی مسکن در حال ساخت است و برخی از نمونه‌های مشاور در نهضت ملی مسکن در حال انجام است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به قیمت نجومی نرخ مسکن و اجاره بها در بازار، گفت: قانون ساماندهی ابلاغ شد و در آخرین جلسه شورای عالی مسکن سقف اجاره بهای مسکن در استانها به طور متوسط ۲۵ درصد تعیین شد. مکانیزم‌های سختگیرانه‌ای در قانون پیش‌بینی شده که اگر مشاوران املاک و مالکان آنها را رعایت نکند گرفتار تبعات حقوقی آن می‌شوند. در سال اول همکارانم باید نظارت جدی بر اجرای قانون داشته باشند. در استان‌ها شورای استان‌ها نیز باید نظارت‌ها را در بخش مسکن جدی‌تر دنبال کنند.

ثبت روزانه ۸ هزار قرارداد اجاره در سامانه خودنویس

بذرپاش تعداد کاربران سامانه خودنویس را بیش از ۶۴۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: موجران و مستاجران می‌توانند از طریق این سامانه به راحتی عقد قرارداد کنند. روزی ۷ تا ۸ هزار قرارداد اجاره در این سامانه ثبت می‌شود. علاوه بر قراردادهای اجاره مسکن، خرید و فروش ملک و مسکن نیز از طریق این سامانه انجام می‌شود. تا این لحظه ۲۵۰ قرارداد خرید و فروش ملک در سامانه ثبت شده است که شروع خوبی است.

وی اظهار کرد: نظارت و پیگیری در حوزه خرید و فروش مسکن از طریق سامانه خودنویس بهبود قابل توجهی پیدا می‌کند.

بذرپاش همچنین از اضافه شدن ۴۰۰ هکتار زمین به پروژه نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه خبر داد.