شناسهٔ خبر: 172127 - سرویس وزارتی

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد؛

رشد تجارت و ترانزیت ایران و آذربایجان با احداث گذرگاه دوم ترانزیتی

بذرپاش نشست با سخنگو وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بازگشایی سفارت آذربایجان، گفت: احداث گذرگاه دوم ترانزیتی با کشور آذربایجان سبب رشد قابل توجهی در بخش تجارت و ترانزیت کالا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیئت دولت، درباره بازگشایی سفارت آذربایجان در دولت سیزدهم اظهار کرد: به دلیل مشکلی که در یک و نیم سال گذشته رخ داده بود، این سفارت تعطیل شده بود. بر همین اساس یکی از کارهای اصلی ما در کمیسیون مشترک همکاری ایران و آذربایجان، بازگشایی این سفارت بود که با پیگیری‌های انجام شده این سفارت بازگشایی شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقداماتی که در حوزه ترانزیتی با کشور آذربایجان انجام شده است، یادآور شد: احداث گذرگاه دوم ترانزیتی با کشور آذربایجان سبب رشد قابل توجهی در بخش تجارت و ترانزیت کالا شد که نسبت به مدت مشابه در سال قبل در ترازیت کالا در بخش جاده‌ای رشد ۷۰ درصدی را شاهد هستیم.

ترانزیت کالا از ایران از ۲۰ میلیون تن عبور خواهد کرد

بذرپاش خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه هفتم که صادرات ۱۶ میلیون تن کالا به صورت ترانزیت هدفگذاری شده است، اگر این مسیر ادامه یابد، میزان ترانزیت کالا از ۲۰ میلیون تن هم عبور خواهد کرد و یک رکورد تازه در ترانزیت کالا در کشور ثبت می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات مهم وزارتخانه در بخش حمل و نقل، پویش کاج (کاهش حوادث جاده‌ای) است که با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز شده است و اثرات آن در برنامه اجرایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به عنوان یکی از سازمان‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی نمایان است.