شناسهٔ خبر: 172156 - سرویس استان‌ها

نشست هم افزایی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه گلستان برگزار شد

گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از افزایش همکاری‌های فیما بین اداره کل و پلیس راه استان طی نشستی کاری خبرداد و گفت: این نشست با هدف کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای با حضور فرمانده پلیس راه استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، عادل مصدقی با اشاره به برگزاری نشست تعاملی با پلیس راه به جهت کاهش تصادفات و تلفات جاده ای، اظهار کرد: اقدامات خوبی در پلیس راه و اداره کل برای کاهش مخاطرات جاده ای صورت گرفته اما هنوز جای کار زیادتری وجود دارد.

به گفته وی، مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تمام تلاش خود را در جهت ارتقای سطح ایمنی و کیفی راهها در دست اجرا دارد و با توجه به گستردگی حجم مطالبات پیمانکاران و ظرفیت های موجود؛ به همکاری ها و هم افزایی های بیشتر پلیس راه برای روان سازی های ترافیکی بویژه در هنگام اجرای پروژه ها نیاز داریم.

مصدقی با بیان اینکه در آستانه اربعین قرار داریم، افزود: اداره کل برحسب وظایف ذاتی و سازمانی در ایجاد زیرساخت ها و خدمات رسانی به کاربران و تامین ناوگان جاده ای زائرین، برنامه ریزی های لازم را انجام داده و از پلیس هم این انتظار را دارد که با تشدید نظارت ها و اعمال قوانین از سرمایه های ملی حفاظت کند.

وی ادامه داد: کنترل اسناد حمل و بارنامه ها، اضافه تناژها و وانت بارها موضوعاتی هستند که به نظارت و اعمال قوانین بیشتر از سوی پلیس راه نیازمند است تا از فرار بار و آسیب به راهها جلوگیری شود.

رئیس پلیس راه گلستان نیز با بیان اینکه افزایش جرائم رانندگی تاثیر گسترده ای در رعایت قوانین و کاهش تصادفات و تلفات جاده ای و جلوگیری از فرار بارها و اضافه تناژها برجای می گذارد، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 14 نفر از فوتی های تصادفات رانندگی استان کاهش یافته است.

به گفته سرهنگ محمود شهرکی، دوربین های ثبت تخلفات رانندگی و سرعتکاهها هم نقش موثری در آرام سازی ترافیک و کاهش حوادث رانندگی داشته اند.

این جلسه با ارائه گزارش معاونت ها و روسای ستادی اداره کل و پلیس راه در حیطه کاری خود ادامه و پایان یافت.