شناسهٔ خبر: 172172 - سرویس استان‌ها

تردد بیش از ۱۰ هزار مسافر از پایانه مرزی خسروی در دهه اول محرم

کهریزی مدبرکل راهداری کرمانشاه ️مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: افزایش چشمگیر تردد در دهه اول محرم از پایانه مرزی خسروی استان کرمانشاه؛ بیش از ۱۰ هزار مسافر در دهه اول محرم ۱۴۰۳ از پایانه‌ مرزی خسروی استان کرمانشاه تردد کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) سید شهرام کهریزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: در دهه اول ۱۰ هزار و ۵۰۲ مسافر از پایانه مرزی خسروی تردد کردند.

وی افزود: هم اکنون تعداد زائران به صورت روزانه از پایانه مرزی خسروی برای عزیمت به عراق متغیر است و خروج زائران از این گذرگاه بین المللی نیز هم انفرادی و هم به صورت کاروانی انجام می شود.

کهریزی درباره آماده سازی پایانه مرزی خسروی عنوان کرد: تعمیرات مجموعه سرویس های بهداشتی، اجرای ۶ هزار متر سایبان جدید جهت آسایش تردد زوار اربعین، راه اندازی و استارت سیستم سرمایشی، نصب ۷۰ درصد از مه‌پاش ها و  روشنایی مسیر انجام شده و این مرز آماده تردد زوار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه درباره آماده سازی محورهای مواصلاتی گفت: عملیات خط کشی در محور بزرگراه کربلا و مسیر های اصلی تردد زوار اربعین حسینی (ع) در حال انجام است و اقداماتی از جمله بروزرسانی سیستم روشنایی، ایمن سازی نقاط پرحادثه، آماده‌سازی راهدارخانه‌ها و... درحال انجام است.

کهریزی در پایان درباره تردد زوار در اربعین از پایانه مرزی خسروی گفت: با روحیه‌ای که در مسئولان برای آماده سازی شرایط و زیرساخت‌های لازم برای تردد زائران اربعین حسینی(ع) وجود دارد، تلاش می‌شود با هماهنگی‌های لازم امسال شاهد تردد بخش زیادی از زائران از پایانه مرزی خسروی باشیم.