شناسهٔ خبر: 172189 - سرویس استان‌ها

رسیدگی به بیش از ۴۰۰ پرونده تخلفات بخش حمل‌ونقل جاده‌ای در سیستان و بلوچستان طی ۳ماهه اول سال جاری 

کمیسیون تخلفات مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از رسیدگی به ۴۱۵ پرونده تخلفات بخش حمل‌ونقل جاده‌ای این استان طی ۳ماهه نخست سال جاری خبر داد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد با بیان اینکه در سه‌ماهه نخست امسال، ۴۱۵ پرونده تخلفات بخش حمل‌ونقل جاده‌ای استان مورد رسیدگی قرار گرفت اظهار کرد: از مجموع پرونده‌های تخلفات، ۶۴ پرونده مربوط به تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل در کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی شد.

وی ادامه داد: در کمیسیون ماده ۱۱ رانندگان،۱۶۶ پرونده و ۱۸۵ پرونده نیز در کمیسیون ماده ۱۴مربوط تخلفات مالکین در این مدت رسیدگی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: عمده تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل و رانندگان عبارت‌اند از عدم رعایت ضوابط و مقررات مربوط به تهیه تنظیم و استفاده از بارنامه، سوء استفاده از کارت هوشمند راننده و عدم استفاده از تجهیزات ایمنی بوده و نمونه تخلفات رانندگان عبارت‌اند از جابه‌جایی بار بدون استفاده از بارنامه، جابه‌جایی مسافر بدون استفاده از صورت وضعیت، عدم رعایت ضوابط و مقررات جابه‌جایی بارهای ترافیکی و … بوده است.

کرد در پایان یادآور شد: کاربران می‌توانند هرگونه نظر، پیشنهاد، انتقاد یا شکایت خود را از طریق سامانه تلفنی ۱۴۱ به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان اطلاع دهند.