شناسهٔ خبر: 172221 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

تاکید بر حفاظت و صیانت از باغ شهر مراغه

موسوی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در حاشیه سفر شهرستانی به مراغه گفت: با تمام توان از باغ شهر مراغه صیانت خواهیم کرد و اجازه هیچگونه دست درازی به باغات طبیعی این شهر را نخواهیم داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید احمد موسوی روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه با سفر به شهرستان مراغه از پروژه های مرتبط به حوزه راه و شهرسازی به ویژه پروژه های نهضت ملی مسکن این شهرستان بازدید کرد و روند اجرائی و پیشرفت عملیاتی آن ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

طی این بازدید چند ساعته که با حضور علی سلطانی وش دستیار وزیر راه و شهرسازی و مرتضی مینویی فرماندار شهرستان ویژه مراغه و سایر مدیران و کارشناسان مرتبط انجام شد، مصوبات سفرهای گذشته نیز پیگیری و مشکلات و موانع پروژه ها جهت رفع، بررسی شد.

در حاشیه این سفر شهرستانی، مدیرکل راه و شهرسازی استان ضمن بازدید از بافت شهری شهرستان مراغه گفت: صیانت از باغات و حفاظت از فضای سبز یکی از اولویت های ماست و تحت هیچ شرایطی اجازه دست درازی به فضای سبز و باغات شهری را نخواهیم داد و با تمام توان از باغ شهر مراغه صیانت خواهیم کرد.

موسوی در ادامه یادآور شد: حفاظت از باغات باید بعنوان موضوعی مهم در طرح های جامع شهری مورد توجه قرار گیرد چرا که شهر زیست پذیر در گرو توسعه فضای سبز و باغات شهری ممکن خواهد بود و تبدیل این شهرها به بتن شهر با زیست پذیری شهری در تضاد است و خسران زیادی برای نسل آینده به بار خواهد آورد.