شناسهٔ خبر: 172243 - سرویس هواشناسی

هشدار هواشناسی نسبت به افزایش سرعت باد در تنگه هرمز و دریای عمان

ارتفاع طول موج سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا در بخش‌هایی از دریای عمان و تنگه هرمز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا در بخش‌هایی از دریای عمان و تنگه هرمز خبر داد که بر اساس این هشدار از شنبه تا دوشنبه سرعت وزش بادهای جنوب شرقی در بخش‌هایی از دریای عمان و تنگه هرمز به محدوده ۲۶ نات یعنی ۴۹ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و ارتفاع امواج تا ۱.۸ متر افزایش می‌یابد.

این شرایط مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، شرق تنگه هرمز و غرب دریای عمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و اثرات مخاطره آمیزی همچون «غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددهای دریایی قایق‌های صیادی و فعالیت‌های تفریحی، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری» را در پی دارد.

توصیه می‌شود برای مواجهه مناسب با شرایط پیش رو نسبت به «منع شنا و فعالیت‌های تفریحی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری و فعالیت‌های دریایی فراساحلی» اقدام شود.