شناسهٔ خبر: 172248 - سرویس استان‌ها

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران تاکید کرد:

ضرورت ثبت خاطرات دفاع مقدس در آثار فرهنگی و هنری

سردار احمد لو مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران بر ضرورت ثبت خاطرات دفاع مقدس در آثار فرهنگی هنری تاکید کرد و گفت: خوزستان، میزبان رزم، جهاد و ایثار بوده و نگفتن این ایثار، مصداق کم کاری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، سردار منصور احمدلو امروز (۳۰ تیر) در نشست شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی خوزستان، اظهار کرد: در زمان هجوم دشمن بعثی به خوزستان، سامانه‌ای برای دفاع وجود نداشت. شهید چمران در کاخ استانداری ستاد جنگ‌های نامنظم را راه‌اندازی کرد. تمام نگاه ایران به پاره تن وطن بود. قومیت و شهر و استان مطرح نبود و همه برای دفاع از خوزستان جمع شدند.

وی ادامه داد: جهاد تبیین در حوزه دفاع مقدس می‌تواند تاریخ را به نسل بعد نشان دهد که متاسفانه در این حوزه، فقر فراوانی دیده می‌شود. غنی‌ترین منابع فرهنگی دفاع و ضعیف‌ترین ارائه را داریم. اگر این فرهنگ را در ظرف هنر و فرهنگ ارائه ندهیم هدر می‌رود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران گفت: اگر از دفاع مقدس، خوب یاد نکنیم، بعدها تحریف می‌شود. خوزستان مفاخر فراوانی در دل خود جای داده و کربلاهایی به خود دیده است. آنچه امروز مورد تاکید است، توسعه فرهنگ شهدا و ایثارگران است. کشورهای جنگ دیده با رزمندگان و آثار آن چه می‌کنند؟ در کشور روسیه، لباس فرمانده جنگ را در موزه قرار داده بودند. ما در این حوزه بسیار عقب هستیم.

احمدلو عنوان کرد: ثبت و ضبط خاطرات دوران دفاع مقدس در حوزه فرهنگی اهمیت دارد. بسیاری از مادران شهدا در گذشته‌اند. سن پدر و مادران شهدا و جانبازان، در سن خطر است و باید برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم.

وی افزود: خوزستان، میزبان رزم، جهاد و ایثار بوده و نگفتن این ایثار، مصداق کم کاری است.