شناسهٔ خبر: 172275 - سرویس استان‌ها

اجرای شیار لرزاننده در محورهای مواصلاتی استان کرمان

اجرای شيار لرزاننده در محورهای مواصلاتی استان كرمان در راستای ارتقای ایمنی راه‌ها و اقدامات پیشگیرانه وقوع سوانح جاده‌ای، اجرای شیار لرزاننده در حاشیه جاده‌های استان کرمان در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمان)، علی عبداللهی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان گفت: در راستای ارتقای ایمنی راه‌ها و اقدامات پیشگیرانه وقوع سوانح جاده‌ای، اجرای شیار لرزاننده در حاشیه جاده‌های استان کرمان در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان این مطلب که ایمن سازی محورهای مواصلاتی استان با اجرای شیار لرزاننده یکی دیگر از اقداماتی است که در دستور کار این اداره کل قرار دارد، گفت: موافقت نامه عملیات خرید رنگ، خط کشی راه و اجرای علائم افقی و خط نوشته‌ها به زودی اجرا می‌شود.

عبداللهی مدت زمان اجرای این طرح را ۳۶۵ روز با مبلغ اولیه بیش از ۲۸ میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: شیارهای لرزاننده نقش به سزایی در کاهش تصادفات در محورهای مواصلاتی و مقاطع پر تصادف استان داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان افزود: شیارهای لرزاننده استاندارد بر روی آسفالت در محورهای مواصلاتی استان به رانندگان هنگام تغییر خطوط به وسیله ایجاد لرزش در خودرو و تولید صدا، هشدار می‌دهند که در این رابطه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان به عنوان دستگاه اجرایی این طرح در خصوص افزایش ایمنی تردد کاربران جاده‌ای در استان کمک قابل توجهی خواهد داشت.