شناسهٔ خبر: 172289 - سرویس هواشناسی

کارشناس هواشناسی اعلام کرد؛

هشدار نارنجی بارش‌های تابستانی در آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی

جاده بارانی کارشناس هواشناسی از صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای بارش‌های تابستانی در دو استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: طی امروز یکشنبه ۳۱ تیرماه و فردا در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، زنجان و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان و همین‌طور برای جنوب کشور در جنوب سیستان و بلوچستان، مرکز و جنوب غرب کرمان و شرق هرمزگان در ساعات بعدازظهر و شب، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در برخی نقاط خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: این بارش‌ها کماکان تا روزهای پایانی هفته با شدت و ضعف ادامه دارد.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: شدت این بارش‌ها برای امروز در شمال آذربایجان غربی و نوار شمالی آذربایجان شرقی پیش‌بینی می‌شود و بارش‌ها در این مناطق در حد هشدار نارنجی خواهد بود.

گودرزی در ادامه تصریح کرد: علاوه بر بارش‌های یاد شده، وزش بادهای شدید همراه با گردوخاک نیز در شرق کشور و بخش‌هایی از استان‌هایی مانند سمنان، قم، مرکزی، اصفهان، تهران، خوزستان و ایلام رخ خواهد داد که سبب کاهش کیفت دید و هوا در این مناطق می‌شود.

وی گفت: برای ۲ روز آینده آب‌های جنوب کشور نیز مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی در خصوص وضعیت جوی تهران نیز اظهار کرد: تهران نیز امروز بعدازظهر وزش باد را خواهد داشت که ممکن است در برخی مواقع وزش باد شدید شود و بیشینه دمای تهران نیز به ۳۸ درجه سانتیگراد خواهد رسید.