شناسهٔ خبر: 172303 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در گلستان

سید محمد حسینی مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی کاردان‌های فنی ساختمان و معماران تجربی در روزهای ۴ و ۵ مردادماه ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی گلستان، سید محمد حسینی، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: آزمون تستی و طراحی ورود به حرفه مهندسان هم‌زمان با سراسر کشور در دو شهر گرگان و گنبد کاووس استان گلستان برگزار خواهد شد.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، آزمون ورود به حرفه مهندسان در رشته‌های عمران، تاسیسات مکانیکی و برقی، معماری، شهرسازی، نقشه برداری، ترافیک و معماری تجربی برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: در این دوره از آزمون‌ها سه هزار و ۴۵۱ نفر ثبت نام کرده‌اند.

 حسینی همچنین تصریح کرد: از مجموع ثبت نام کنندگان دو هزار و ۷۱۹ نفر مرد و ۷۳۲ نفر زن است.

وی با بیان اینکه آزمون ورود به حرفه مهندسی در دو نوبت عصر و صبح روزهای ۴ و ۵ مرداد ماه و در محل دانشکده فنی مائده گرگان، دانشکده فنی شهید چمران گرگان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان و گنبد کاووس برگزار خواهد شد، گفت: هدف از برگزاری این آزمون ورود به حرفه مهندسی صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی پایه سه در صلاحیت‌های طراحی، نظارت و اجرا در رشته‌های مهندسی ساختمان است.