شناسهٔ خبر: 172349 - سرویس استان‌ها

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران:

وزارت راه و شهرسازی برای تردد آسان زائران اربعین از خوزستان آمادگی کامل دارد

مشاور وزیر مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران با اشاره به ۲ مرز زمینی و یک مرز دریایی در خوزستان گفت: مجموعه‌های این وزارتخانه از آمادگی کامل برای تردد آسان زائران اربعین از خوزستان برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، سردار منصور احمدلو در سفر دو روزه به استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان خوزستان یکی از محورهای جدی در بحث اربعین است به همین دلیل آمادگی در مجموعه راه و شهرسازی بسیار مهم و ضروری است.

وی افزود: با توجه به وجود ۲ مرز شلمچه و چذابه در خوزستان و تردد بسیاری از زائران، انتظار داریم که مجموعه راه و شهرسازی استان همچون گذشته در امر خدمت‌رسانی عملکرد خوبی داشته باشد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران به اجرای طرح "سلام شهید" در این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده این طرح در ماه‌های مختلف سال اجرایی می‌شود همچنین برنامه ریزی برای اجرای طرح‌های "درود جانباز" و "سپاس آزاده" در دستور کار است.

وی در خصوص جذب فرزندان شهدا و ایثارگر خوزستان در دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: خوشبختانه دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌های مختلف استان در بکارگیری فرزندان شهدا و ایثارگر عملکرد خوبی داشته‌اند.

احمدلو در ادامه به موضوع جهاد تبیین و اهمیت آن نزد مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: متاسفانه در حوزه جهاد تبیین فقر فراوانی داریم در حالی که قوی‌ترین منابع فرهنگی مقاومتی در کشور موجود است.

وی با بیان اینکه توسعه فرهنگ دفاع مقدس نباید فراموش شود افزود: امروز در برخی از کشورهای جنگ دیده، لباس فرماندهان خود را در معرض دید دانش آموزان قرار داده و از آنها به شجاعت یاد می‌کنند که این امر در ایران نیز باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران گفت: ثبت و ضبط خاطره والدین شهدا کار بسیار ارزشمندی است که باید مدنظر دستگاه‌ها باشد. ما خیلی از والدین شهدا را از دست داده‌ایم و تعداد اندکی باقیمانده‌اند که باید به آنها توجه شود.

احمدلو گفت: اگر امروز کشور ایران اسلامی با اقتدار به مسیر خود ادامه می دهد مرهون ایثارگری رزمندگان دوران دفاع مقدس است.

خدمت رسانی به زائران اربعین از اولویت‌های مجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی 

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان نیز وظیفه حمل و نقل و خدمت رسانی به زائران اربعین را یکی از وظایف مهم مجموعه های وزارت راه و شهرسازی در استان عنوان کرد و گفت: امیدواریم خدمات رسانی در این حوزه نسبت به گذشته از کیفیت بهتری برخوردار باشد تا علاوه بر تردد آسان، رضایت بیش از پیش زائران فراهم شود.

مسعود بیات منش افزود: در حال حاضر ۱۷ دستگاه تابعه وزارت راه و شهرسازی در خوزستان، در حوزه مسکن و شهرسازی، حمل و نقل و راه‌ها مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند.

بیات‌منش گفت: در اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، ۶۰۰ نفر مشغول به کار هستند که از این تعداد ۵۱ نفر در قالب بند "د" و "و" تبصره ۲۰ قانون بوده و ۴۵ نفر نیز از فرزندان شاهد و ایثارگران هستند.

علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان نیز گفت: پیش‌بینی و استفاده از امکانات برای ارائه خدمات به زائران در استان باید به بهترین شکل انجام شود.

وی افزود: دستگاه‌های استان از تمامی امکانات و تجهیزات خود برای فراهم‌سازی شرایط استقبال از زائران حسینی استفاده کنند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر اولویت استان بحث آماده‌سازی مسیر اربعین حسینی است، اظهار کرد: مکان‌های اسکان زائران حسینی در ورودی‌های استان باید آماده شوند و از فضای مدارس، مساجد و یا مواکب برای این مهم استفاده کرد.

وی اظهار کرد: موکب‌داران گرداننده اصلی اربعین حسینی هستند و مسئولان وظیفه ایجاد زیرساخت برای مواکب را دارند.

خوزستان از جمله استان های کشور است که طی ۱۳ سال گذشته میزبان و مسیر تردد زائران حسینی در ایام اربعین است.