شناسهٔ خبر: 172371 - سرویس استان‌ها

معرفی ۴۵۲ واحد مسکونی در محلات هدف بازآفرینی شهری زنجان به بانک مسکن

بهزاد کردلو رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره‌کل راه ‌و شهرسازی استان زنجان، گفت: ۴۵۲ واحد مسکونی در محلات هدف بازآفرینی شهری در استان زنجان به بانک مسکن معرفی شده و در حال انعقاد قرار داد هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، بهزاد کردلو در دوره آموزشی تبیین نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری پایدار استان زنجان، به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان اشاره کرد و گفت: طی چهار سال در طرح نهضت ملی مسکن ۶۸ هزار و ۱۱۲واحد مسکونی در قالب ملکی، استیجاری، مسکن روستایی در استان زنجان تولید خواهد شد که از این تعداد ۴۸ هزار و ۱۱۲ واحد شهری و ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی است.

وی تصریح کرد: سهم استان زنجان از برنامه چهارساله و ساخت واحد مسکونی در بخش شهری در سه قالب خودمالکی، بازآفرینی شهری و حمایتی ساخته خواهد شد.

استاد حوزه بازآفرینی شهری پایدار در استان زنجان، یادآور شد: برنامه تولید مسکن شهری در قالب بخش خصوصی (خودمالکی ۱۲ هزار و ۲۸ واحد مسکونی) مشخص شده و در محلات هدف بازآفرینی شهری نیز ۹۰۲۱ واحد است.

کردلو، تاکید کرد: همچنین سهم کل استان از برنامه چهار ساله تولید مسکن شهری در قالب مسکن حمایتی توسط دولت ۲۷ هزار و ۶۳ واحد مسکونی تعیین شده است.

وی، با بیان اینکه از ۱۳ دی‌ماه سال ۱۴۰۰ سایت سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی https://saman.mrud.ir فعال شده است، خاطرنشان کرد: سازندگان بخش خصوصی و ساکنان محلات هدف بازآفرینی شهری در چهار شهرستان زنجان، ابهر، خرمدره و قیدار می‌توانند برای دریافت تسهیلات بانکی اقدام کرده و در سامانه مذکور ثبت‌نام کنند.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، به تسهیلات بافت فرسوده در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن در استان زنجان اشاره و ابراز کرد: ۴۵۲ واحد مسکونی در محلات هدف بازآفرینی شهری در استان زنجان به بانک مسکن معرفی شدند و در حال انعقاد قرارداد هستند.

 کردلو تصریح کرد: گروه‌های جهادی سفیران نوسازی بافت فرسوده هستند و امیدواریم در این راستا همراهی و همکاری لازم را با اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان داشته باشند.