شناسهٔ خبر: 172377 - سرویس استان‌ها

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد؛

پیش‌بینی افزایش ۲۰ درصدی اعزام زائران اربعین در زنجان

راهداری زنجان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اعلام اینکه احتمال دارد امسال ۲۸ هزار سرویس زائرین اربعین حسینی با ناوگان اتوبوسی ارائه شود، از پیش‌بینی افزایش ۲۰ درصدی اعزام زائران زنجانی به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان، غلامرضا کرمی معاون حمل‌ونقل این اداره کل در نخستین جلسه کمیته حمل و نقل و سوخت با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای خدمت‌رسانی بیشتر و تسهیل در ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی اظهار کرد: در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین سال ۱۴۰۳، همانند سال گذشته کمیته حمل‌ونقل و سوخت اداره کل راهدار ی و حمل و نقل جاده‌ای استان، نسبت به برنامه‌ریزی همه‌جانبه و جامع در چارچوب وظایف محوله برای ارائه خدمات شایسته در جابه‌جایی زائرین اربعین و همچنین فراهم‌آوری امکانات مقتضی در شبکه راه‌های مواصلاتی، پایانه‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن و فرودگاه با هدف ارتقای سطح ایمنی و خدمت اقدام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد افزایش ۲۰ درصدی تعداد زائران اربعین با اتوبوس باشیم، بر لزوم مدیریت زمان بازگشت از مراسم اربعین حسینی با توجه به پیش‌بینی ازدحام در مرزها تاکید کرد.

کرمی با اشاره به این مطلب که سال گذشته ۳۳ هزار و ۷۵۹ زائر از استان در مراسم اربعین با ۸۴۲ دستگاه اتوبوس جابه‌جا شدند، افزود: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته امسال شاهد افزایش ۲۰ درصد خواهیم بود که باید نسبت به برنامه‌ریزی در این خصوص اقدام شود.

به گفته کرمی، برآوردها حاکی از آن است امسال نیز ۱۴ هزار نفر مسافر اربعین اعزام و ۱۴ هزار نفر بازگردانده شود بنابراین با توجه به محدودیت‌های ناوگان مسافری ۲۸ هزار سرویس با ناوگان اتوبوسی به خاک عراق خواهیم داشت.

این مسئول با تاکید بر اینکه از تمام ظرفیت ناوگان بخش حمل‌ونقل مسافر استان برای ارائه خدمات هرچه مطلوب‌تر به زائران اربعین استفاده می‌شود، گفت: جابه‌جایی ایمن زائران اولویت اول اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان است.

کرمی توضیح داد: همچنین در راستای افزایش توان ناوگان حمل‌ونقل استان زنجان و برای جابه‌جایی زائران از ظرفیت سایر دستگاه‌های اجرایی نیز استفاده خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان، در ادامه به اقدامات دیگری چون اجرای طرح گشت‌های کنترل و نظارت به صورت مشترک با پلیس راه در جاده‌ها اشاره کرد و افزود: نظارت مستمر از طریق دوربین‌های نظارتی، سامانه داپ و سپهتن، نظارت بر عملکرد مراکز معاینه فنی، استقرار شبانه روزی همکاران راهداری در پایانه‌های عمومی زنجان، ابهر و خدابنده، استقرار در پایانه برکت و مرز مهران از دیگر اقدامات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در راستای ارائه خدمات بهتر و کاهش تلفات جاده‌ای است که در ایام اربعین صورت می‌گیرد.

کرمی به افزایش دما به بالای ۵۰ درجه و لزوم تعامل تمام دستگاه‌ها در این سفر ملی مذهبی اشاره و تاکید کرد: با هماهنگی‌های انجام شده سعی داریم با تامین نیازهای زائران خدمت رسانی به نحو مطلوب صورت گیرد.