شناسهٔ خبر: 172402 - سرویس استان‌ها

اجرای ۳۰ پروژه ابنیه فنی و پل در سطح محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی

ابنیه فنی خراسان جنوبی.jpg مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی از اجرای ۳۰ پروژه ابنیه فنی و پل در سطح محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)، اسداله جلال زاده، مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: در حال حاضر ۳۰ قرارداد در قالب پروژه ابنیه فنی و پل در سطح راه‌های این استان در حال اجرا هستند.

وی افزود: پروژه‌های تعریض ابنیه فنی محورها، تعمیرات اساسی پل‌ها، تعمیرات پل‌های آسیب دیده از سیل در سطح استان و تبدیل آب‌نما به پل در محورهای مختلف بر اساس اعتبار ابلاغی از جمله مهم‌ترین پروژه‌های فعال این حوزه است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی عنوان کرد: در حال حاضر ۱۰۵۰۸دستگاه انواع آبرو، پل و ابنیه فنی در راه‌های استان وجود دارد.

وی از رفع ۲ نقطه پرحادثه استانی از ابتدای سال خبر داد و اضافه کرد: همچنین طی این مدت ۶ دستگاه آب‌نما تبدیل به پل و تعمیرات ۵ دستگاه پل انجام شده است.

جلال زاده ادامه داد: یکی دیگر از مهم‌ترین اقدامات در جهت نگهداری ابنیه فنی راه‌ها، لایروبی و تنقیه پل‌ها در مسیرهای مختلف استان بخصوص جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی است که از ابتدای سال اجرا شده است.

وی با اشاره به مهم‌ترین موضوعات و فعالیت‌های تعمیرات اساسی و بهسازی پل‌ها بیان کرد: احداث و مرمت رادیه و برید پل‌ها، احداث و مرمت دیوارهای هدایت آب، مقاوم سازی فونداسیون پل‌ها و تعمیر و مرمت پایه‌های پل‌ها و مرمت و تعویض دال پل‌ها، احداث و مرمت قرنیز و حفاظ پل‌ها، تنظیم بستر رودخانه و ورودی و خروجی پل‌ها، احداث و مرمت دیوارسیون ها و تنقیه و لایروبی پل‌ها و قنوها و نظایر آن است.

جلال زاده یادآور شد: بازدیدها و بازرسی‌های فنی مستمر از وضعیت پل‌ها و ابنیه فنی، واقع در جاده‌های اصلی و فرعی برای حصول اطمینان از ایمنی سازه‌ای آن‌ها و بررسی پل‌ها به منظور عبور سیلاب و جلوگیری از بحران‌های احتمالی؛ از جمله مسائل مهمی است که به‌صورت مستمر انجام می‌شود.