شناسهٔ خبر: 172431 - سرویس استان‌ها

حذف ۴ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های شهرستان چگنی

نقاط حادثه خیز رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان چگنی از رفع ۴ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی این شهرستان طی ۴ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان، حسن فاضلیان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان چگنی به اقدامات شاخص انجام شده توسط این اداره در ۴ ماهه سال جاری اشاره و اظهار کرد: در این مدت در حوزه نگهداری راه، ۱۵ کیلومتر روکش آسفالت اسلاری، ۱۵۰۰ متر مکعب رفع آبشستگی محورهای اصلی و روستایی، ۹۵ تن لکه گیری و چاله گیری با آسفالت سرد و گرم، ترانشه برداری ۱۴ نقطه انجام شده‌است.

وی اضافه‌کرد: تعریض شانه راه به طول ۲.۲ کیلومتر، شانه سازی ۴ کیلومتر، ۹۰ کیلومتر اصلاح و پاک‌سازی قنوها، ۷۵۰۰ متر مکعب ریزش برداری محورهای اصلی و فرعی، رفع ۴ نقطه حادثه‌خیز و اصلاح ۶ دوربرگردان در سطح شهرستان از دیگر اقدامات انجام شده در راستای نگهداری راه است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان چگنی به اقدامات انجام شده در راستای ایمن‌سازی جاده‌های این شهرستان اشاره کرد و افزود: نصب ۲۰۰ عدد تابلو و علائم جاده‌ای، نصب سرعت‌گیر آسفالتی ۱۴ مورد، ایجاد ۸ نقطه هره خاکی در پرتگاه‌ها و دهانه پل‌ها، ۱۳ مورد اخطار حریم، پاک‌سازی حریم راه و علف زنی ۲۵۰ کیلومتر، نصب و ساماندهی ۲۷۷ نیوجرسی، نصب ۲۰ بشکه ایمنی، اصلاح شیب شیروانی ۲ کیلومتر، ایمن سازی نقاط پرخطر با نصب علائم و خاک‌ریز ۱۵ مورد و بازدید و تهیه کروکی متقاضیان جهت اخذ مجوز حریم ۵۰ مورد از جمله این اقدامات است.

فاضلیان تصریح‌کرد: در حوزه ابنیه فنی پاک‌سازی دهانه پل‌ها و تنقیه به تعداد ۱۲ دستگاه در چهار ماهه سال جاری انجام شده‌است.

وی بیان کرد: در این مدت در حوزه حمل و نقل، ۶۴ مورد کنترل گشت دروازه‌ای، ۵۶۵ مورد صدور بارنامه ترافیکی و همچنین ۲۷۵ تخلف ثبت شده‌است.