شناسهٔ خبر: 172478 - سرویس استان‌ها

عملیات حفاظتی ۵۰ کیلومتر از راه‌های تایباد انجام شد

روکش خراسان جنوبی.jpg رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان تایباد گفت: طی تیرماه سال ۱۴۰۳ عملیات حفاظتی آسفالت « اسکراب سیل» در ۵۰ کیلومتر از محورهای حوزه استحفاظی انجام شد.

به گزارش خبـرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، مسعود سروری با اعلام اجرای عملیات حفاظتی ۵۰ کیلومتر از راه‌های تایباد گفت: برای عبور و مرور ایمن؛ عملیات لکه گیری ۲ هزار و ۵۰ متر مربع از محورهای این شهرستان با استفاده ار ۲۸ تن آسفالت سرد و همچنین عملیات ترانشه برداری و اصلاح دید افقی در محور کهجه به مقدار ۵۰۰ متر مکعب در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: در روش اسکراب یک لایه نازک از قیر بر روی سطح آسفالت پاشیده می‌شود و سپس با استفاده از یک جارو، قیر به داخل ترک‌ها و شکاف‌های سطح آسفالت نفوذ می‌کند، این کار باعث می‌شود که سطح آسفالت صاف و یکدست شود و مقاومت آن در برابر آب و هوا افزایش یابد.

سروری ادامه داد: در همین بازه زمانی ۲ کیلومتر از جاده مرزی آسفالت سرد انجام و لایۀ آسفالت واریانت احداثی پیچ شاه عباس به طول ۳۰۰ متر اجرا شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تایباد با اشاره به برقراری ۱۶۸ گشت راهداری و ترابری برای احصاء نواقص جاده‌ای گفت: در تیر ماه کارشناسان حریم راه با ابلاغ ۳ اخطاریه در جهت کنترل و نظارت بر ساخت و سازهای حاشیه راه، نصب و تعمیر ۴۶ عدد تابلوی هدایت مسیر، ۹ تابلوی انتظامی و ۱۳ متر مربع تابلوی اطلاعاتی، ایمن سازی پیچ شاه عباس اعم از انسداد پیچ قدیم با احداث خاکریز، آشکارسازی، نصب علائم و امحاء خطوط جاده‌ای بخشی از عملکرد راهداران شهرستان تایباد بوده است.

وی آشکار سازی ۶۰ عدد از خاکریزهای حفاظتی پل‌ها، شستشوی ۶۵۰ عدد از علائم در محور تـایباد به تربت جام، عملیات خط کشی آکس و حاشیه پیچ شاه عباس در محور تایباد به باخرز را از عمده فعالیت‌های اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تایباد در تیر ماه ۱۴۰۳ ذکر کرد.

سروری در خصوص بخش حمل و نقل نیز اذعان کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام تابستان و تعطیلی مدارس، ایام محرم و فصل برداشت محصولات کشاورزی و افزایش ترددهای جاده‌ای، نظارت و بازدید از مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی با حضور اعضای کمیته نظارت، بازدید از مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین، بازدید اسناد و مدارک حمل ناوگان مسافری و باری و گشت‌های مشترک با پلیس راه با حساسیت بیشتری در دستور کار قرار گرفته است.