شناسهٔ خبر: 172518 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرکل امور مالی وزارت راه و شهرسازی خبر داد؛

ثبت و گزارش‌دهی منابع، مصارف، پیمان‌ها و قراردادها در «سامانه جامع مدیریریت مالی دارایی‌ها و املاک صندوق ملی مسکن»

صمدی مدیرکل امور مالی وزارت راه و شهرسازی گفت: منابع صندوق ملی مسکن شامل وجوه نقد، اسناد، اسناد خزانه، املاک و مستغلات است که در نرم افزار جامع مدیریت دارایی‌ها و املاک صندوق ملی مسکن که شامل تمامی منابع مختلف صندوق، مصارف، پیمان‌ها و قراردادها می‌شود، ثبت می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اصغر صمدی ذیحساب و مدیرکل امور مالی وزارت راه و شهرسازی امروز چهارشنبه سوم مردادماه در آیین رونمایی از «نرم‌افزار جامع مدیریت مالی دارایی‌ها و املاک صندوق ملی مسکن» در خصوص این سامانه و نقش ذی‌حسابان و شفافیت مالی توضیحاتی ارائه کرد و گفت: نرم افزار جامع مدیریت دارایی‌ها و املاک صندوق ملی مسکن شامل تمامی منابع مختلف صندوق، مصارف، پیمان‌ها و قراردادها می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: منابع صندوق ملی مسکن شامل وجوه نقد، اسناد، اسناد خزانه، زمین، املاک و مستغلات است که در این نرم افزار ثبت، نگهداری و به‌روزرسانی می‌شود.

صمدی ویژگی این نرم افزار را ثبت و نگهداری اموال و مستغلات عنوان کرد و گفت: از امروز تمامی ذیحسابان استان‌های سراسر کشور مستقر در ادارات کل راه و شهرسازی به این سامانه متصل می‌شوند تا بتوانند تمامی درآمدها و هزینه‌ها را به موقع و در لحظه ثبت، ضبط و نگهداری کنند.

مدیرکل امور مالی وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: این سامانه جامع و یکپارچه و تحت وب است و سرورهای اصلی آن در وزارت راه و شهرسازی و صندوق ملی مسکن نصب شده که تمامی استان‌ها نیز به آنها متصل می‌شوند.

وی امکان گزارش‌گیری به هنگام و به‌موقع را برای دستگاه‌های نظارتی از دیگر ویژگی‌های این سامانه برشمرد و از ذی‌حسابان خواست تا با دقت در پیاده‌سازی نرم افزار همکاری داشته باشند.