شناسهٔ خبر: 172531 - سرویس استان‌ها

آزمون‌های نظام مهندسی ساختمان در اصفهان ۴ و ۵ مرداد برگزار می‌شود

محمودیه/ اصفهان رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان اصفهان از برگزاری مجموعه آزمون‌های نظام مهندسی ساختمان (۴ و ۵ مردادماه ۱۴۰۳) در چهار حوزه امتحانی استان اصفهان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ سیدحسین محمودیه رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: در اجرای مواد ۵، ۱۱، ۲۱، ۲۶ و ۲۸ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان آزمون‌های نظام مهندسی ساختمان در تاریخ‌های ۴ و ۵ مردادماه ۱۴۰۳ به طور هماهنگ و هم‌زمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: این آزمون شامل آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان در هفت رشته مهندسی، معماری صلاحیت‌های (طراحی، نظارت و اجرا)، عمران صلاحیت‌های (نظارت، محاسبات، اجرا)، تأسیسات مکانیکی (نظارت، طراحی و اجرا)، تأسیسات برقی (نظارت، طراحی و اجرا)، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک برای اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی و آزمون‌های (طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان) و (ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی) است.
 
رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: علاوه بر این موارد در این بازه زمانی آزمون ۶ رشته کاردانی معماری، عمران، تأسیسات مکانیکی، تأسیسات برقی، نقشه برداری و شهرسازی در پایه ۳ و تعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی در پایه‌های ۱، ۲ و ۳ و اعطای صلاحیت کارشناسی موضوع ماده ۲۷ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در هفت رشته مهندسی برگزار می‌شود.
 
وی اظهار کرد: کارت شناسایی آزمون از روز دوشنبه اول مرداد ۱۴۰۳ بر روی سامانه آزمون‌ها ارائه شده و ضروری است هر یک از داوطلبان با ورود به پروفایل شخصی خود بر روی وبسایت دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان به نشانی www.inbr.ir یا سایت شرکت خدمات آموزشی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی https://inbr.sanjeshserv.ir/ پرینت کارت شناسایی آزمون خود را تهیه کنند.
 
محمودیه بیان کرد: در سطح استان اصفهان ۴ دانشگاه شامل دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر، آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران نجف آباد (سمیه) و دانشگاه کاشان میزبان این دوره از آزمون‌ها هستند.
 
وی با اشاره به اینکه آزمون‌های ورود به حرفه رقابتی نیست، گفت: حدنصاب قبولی در آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان و کاردان‌ها در رشته‌های مختلف ۵۰ درصد کل نمره و حد نصاب قبولی در آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان در آزمون‌های «طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان» و "ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی" و همچنین آزمون کتبی صلاحیت کارشناسی ماده ۲۷ در تمامی رشته‌ها ۶۰ درصد است.