شناسهٔ خبر: 172540 - سرویس هواشناسی

نخستین تخصیص اعتبارات اختصاصی سازمان هواشناسی کشور ابلاغ شد

محمدناصر هاشمی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان هواشناسی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه در سال ۱۴۰۳ برای نخستین‌بار بخشی از درآمدهای سازمان اختصاصی شد، گفت: نخستین تخصیص این اعتبارات ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان هواشناسی کشور، محمدناصر هاشمی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان هواشناسی کشور در جلسه هماهنگی اعزام کاروان زیارتی کارکنان سازمان هواشناسی کشور به مشهد مقدس اظهار کرد: برای نخستین‌بار از زمان تأسیس سازمان هواشناسی کشور درآمدهای سازمان اختصاصی شد.

وی افزود: اخیراً تخصیص ۱۰۰ درصد این اعتبار نیز دریافت شده ولی وصول نشده است. این به معنی این است که ۱۰۰ درصد درآمدی که در این حوزه وصول می‌شود، تمام آن به هواشناسی پرداخت می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: تا پیش‌ازاین درآمدهای سازمان عمومی بود و صرف‌نظر از میزان درآمدها، تنها بخش کمی از آن به سازمان بر می‌گشت، اما با پیگیری‌های جهادی ریاست سازمان، بخش عمده درآمدهای سازمان پس از چند سال تلاش و پیگیری مستمر، امسال اختصاصی شد و در راستای توجه ویژه ریاست محترم سازمان به هواشناسی استان‌ها، قسمت اعظم این اعتبار اختصاصی جهت کمک به معیشت همکاران، به هواشناسی استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

هاشمی گفت: اگرچه میزان درآمدهای سازمان در حد انتظار و متناسب با خدمات گسترده و تخصصی ما نیست؛ اما درگذشته رسیدن به چنین شرایطی جزو آرزوها بود.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه شکرگزار شرایط فعلی بودجه‌ای سازمان هستیم؛ اما هنوز این شرایط برای ما قانع‌کننده نیست؛ چراکه اعتبارات و درآمدهای کنونی پاسخگوی نیازهای سازمان نیست.