شناسهٔ خبر: 172555 - سرویس استان‌ها

پیشرفت ۸۵ درصدی بهسازی محور قم- جعفریه/ الحاق ۲۰۰ هکتار از اراضی شهر جعفریه برای ساخت مسکن

استادعلی رییس شهرستان جعفرآباد رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان جعفرآباد استان قم از پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات آسفالت باند رفت محور قم-جعفریه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، محمدعلی استادعلی رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان جعفرآباد استان قم اظهار کرد: اداره راه و شهرسازی شهرستان جعفرآباد از شهریور سال ۱۴۰۲ کار خود را آغاز کرد و در مدت کمتر از یک سال، شاهد اتفاقات خوب و مثبتی در این شهرستان در حوزه راه، مسکن و شهرسازی بوده‌ایم.

وی افزود: در حوزه راه‌سازی، عملیات بهسازی و آسفالت ریزی باند رفت محور قم- جعفریه از محدوده قبل از دامشهر تا بعد از خروجی پاچیان به طول ۱۰ کیلومتر از سال ۱۴۰۲ آغاز شد و هم اکنون حدود ۸ کیلومتر آن بهسازی و آسفالت ریزی شده است.

استادعلی گفت: در حوزه شهرسازی اواخر سال گذشته، با تصویب در کارگروه امور زیربنایی و متعاقب آن در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، ۲۰۰ هکتار از اراضی دولتی اطراف شهر جعفریه در محدوده جاده دولت آباد برای طرح نهضت ملی مسکن به این شهر الحاق شد.

وی اعلام کرد: با الحاق این اراضی و اخذ صورت‌مجلس تفکیکی و اسناد تک برگی آن، ظرفیت ساخت حدود ۱۲۰۰ واحد مسکونی در این سایت پیش بینی می‌شود.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان جعفرآباد استان قم با اشاره به ثبت نام متقاضیان مسکن در شهرستان جعفرآباد توضیح داد: در حوزه مسکن نیز با بازگشایی سامانه برای ثبت نام و با اولویت افراد بومی و مقیم این شهرستان، بیش از ۶۰۰ نفر تاکنون در سامانه نام نویسی کرده‌اند.

به گفته رییس اداره شهرستان جعفرآباد استان قم عملیات اجرایی ۲۱۷ واحد مسکونی یک طبقه حیاط دار و واگذاری زمین ذیل قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از ابتدای سال در این سایت آغاز شده است.

استادعلی در پایان گفت: نمایندگان اداره کل راه و شهرسازی استان قم در شهرستان جعفریه روزهای یک شنبه و پنج شنبه در محل مجتمع ادارات شهر جعفریه حضور خواهند داشت و پاسخگوی سوالات و درخواست‌های مراجعین خواهند بود.