شناسهٔ خبر: 172578 - سرویس استان‌ها

حمایت سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی از اقدامات در حوزه بازآفرینی شهری

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی در راستای نوسازی مسکن در بافت فرسوده اقدامات مطلوبی را ارایه که الگوی خوبی برای کشور است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در حاشیه جلسه ستاد بازآفرینی شهری ایران گفت: در راستای حمایت و تسهیل فرایند اجرای پروژه های بازآفرینی شهری در بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی، با همراهی سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی و جامعه مهندسان استان ۵۰ درصد تخفیف در هزینه های نظارت و طراحی واحدهای مسکونی این بافتها اعمال شده است.

داعی با اشاره به این که در راستای تشویق مهندسان و ترغیب آنان به قبول مسئولیت در پروژه های بافت فرسوده نیز اقدامی صورت گرفته، افزود: پروژه های با زیربنای ۲۰۰ متر مربع یا کمتر در موضوع طراحی و نظارت با رعایت صلاحیت و کسر ظرفیت جزء تعداد کار مهندسین محسوب نمی شود و در خصوص پروژه های با زیربنای ۲۰۰ تا ۵۰۰ متر مربع موضوع طراحی و نظارت با رعایت صلاحیت و کسر از ظرفیت معادل ۰.۲ تعداد کار جزء تعداد کار مهندسین محسوب می شود.

وی اعلام کرد: با تعامل انجام شده زمان بررسی نقشه های مربوط به بافت فرسوده را از ۶۵ روز به ۳۵ روز رسانده و مقرر است این زمان به کمتر از یک ماه برسد.