شناسهٔ خبر: 172591 - سرویس مسکن و شهرسازی

با حضور معاون مسکن و ساختمان و مدیرکل دفتر مقررات ملی انجام شد؛

بازدید از برگزاری مجموعه آزمون‌های نظام مهندسی ساختمان در تهران

بازدید معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی و مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از روند برگزاری آزمون در دانشگاه‌های امیرکبیر، علم و صنعت و شهید عباسپور بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز پنجشنبه ۴ مرداد، هم‌زمان با آغاز برگزاری مجموعه آزمون‌های نظام مهندسی ساختمان در کشور، هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی و حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با حضور در دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه علم و صنعت و داشگاه شهیدعباسپور از روند برگزاری مجموعه آزمون‌های نظام مهندسی ساختمان بازدید کردند.

گفتنی است، مجموعه آزمون‌های نظام مهندسی ساختمان شامل آزمون‌های ورود به حرفه مهندسی در تمامی رشته‌های مهندسی، آزمون‌های ورود به حرفه کاردانی در تمامی رشته‌ها و آزمون تعیین صلاحیت معماران تجربی است.

مجموعه آزمون‌های نظام مهندسی ساختمان شامل رشته صلاحیت‌های مهندسی از جمله معماری (طراحی، نظارت و اجرا)، عمران (نظارت، محاسبات و اجرا)، تاسیسات برقی، (نظارت، طراحی و اجرا)، تاسیسات مکانیکی (نظارت، طراحی و اجرا)، شهرسازی، نقشه برداری، ترافیک پایه سه و آزمون‌های (طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان) و ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی است. همچنین آزمون‌های ورود به حرفه کاردانی در تمامی رشته‌های معماری، عمران، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی، شهرسازی و نقشه برداری پایه سه به همراه آزمون تعیین صلاحیت معماران تجربی در پایه‌های یک، دو و سه است.

این دوره از آزمون‌ها در ۵۲ شهر و ۹۶ حوزه امتحانی در حال برگزاری است‌ همچنین در این دوره از آزمون‌ها ۱۷۶ هزار و ۴۰۱ نفر مهندس، یک هزار و ۲۸۳ کاردان، یک هزار و ۳۷۵ معمار تجربی و ۳ هزار و ۵۴۷ کارشناس ماده ۲۷ ثبت نام کردند که در مجموع ۷۵ درصد از متقاضیان را آقایان و ۲۵ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.