شناسهٔ خبر: 172620 - سرویس استان‌ها

هم‌زمان با سراسر کشور؛

مجموعه آزمون‌های نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی برگزار شد

آزمون ورود به حرفه استان مرکزی معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه وشهرسازی استان مرکزی از روند برگزاری آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان مرکزی)، هم‌زمان با آغاز برگزاری مجموعه آزمون‌های نظام مهندسی ساختمان در کشور این آزمونها در استان مرکزی برگزار شد.

مجید تاجی معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی در حاشیه بازدید از این آزمون گفت: مجموعه آزمون‌های نظام مهندسی ساختمان شامل آزمون‌های ورود به حرفه مهندسی در تمامی رشته‌های مهندسی، آزمون‌های ورود به حرفه کاردانی در تمامی رشته‌ها و آزمون تعیین صلاحیت معماران تجربی است.

وی افزود: مجموعه آزمون‌های نظام مهندسی ساختمان شامل رشته صلاحیت‌های مهندسی از جمله معماری (طراحی، نظارت و اجرا)، عمران (نظارت، محاسبات و اجرا)، تاسیسات برقی، (نظارت، طراحی و اجرا)، تاسیسات مکانیکی (نظارت، طراحی و اجرا)، شهرسازی، نقشه برداری، ترافیک پایه سه و آزمون‌های (طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان) و ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی است.

همچنین آزمون‌های ورود به حرفه کاردانی در تمامی رشته‌های معماری، عمران، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی، شهرسازی و نقشه برداری پایه سه به همراه آزمون تعیین صلاحیت معماران تجربی در پایه‌های یک، دو و سه است.

گفتنی است در این دوره از آزمون‌ها تعداد۲ هزار و ۶۳۴ نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۲ هزار و ۵۳ نفر را آقایان و ۵۸۱ نفر را بانوان تشکیل می دهند.