شناسهٔ خبر: 172684 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن:

۵۱ هکتار زمین دولتی تیرماه امسال رفع تعرض شد

مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از رفع فوری ۱۵۴ مورد تعرض به اراضی دولتی به مساحت ۵۱ هکتار در تیر ماه امسال توسط یگان حفاظت این سازمان در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان ملی زمین و مسکن، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از رفع فوری ۱۵۴ مورد تعرض به اراضی دولتی در تیر ماه امسال توسط یگان حفاظت این سازمان در سراسر کشور خبر داد و گفت: مساحت این اراضی نزدیک به ۵۱ هکتار بوده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن افزود: در مورد اجرای احکام قطعی نیز در تیر ماه، ۲۳ مورد حکم قطعی به مساحت ۱۹۴ هکتار در کل کشور اجرا شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش موثر یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در مبارزه با زمین‌خواری در کشور اضافه کرد: نیروهای یگان حفاظت در تمام استان‌های کشور و به صورت شبانه‌روزی در حال حفاظت از اراضی دولتی هستند و عملکرد این نیروها بیشتر جنبه پیشگیرانه دارد.

وی بیشترین میزان رفع تعرض به اراضی دولتی را متعلق به استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان (ایرانشهر) و خوزستان دانست و ادامه داد: خوشبختانه در تیرماه هیچ مورد تعرضی به اراضی دولتی استان‌های اردبیل، زنجان و کهگیلویه و بویراحمد صورت نگرفته است.