شناسهٔ خبر: 172726 - سرویس ریلی

مدیرعامل شرکت راه آهن اعلام کرد؛

ترانزیت ۴.۶ میلیون تن کالا توسط خطوط ریلی در دولت سیزدهم

صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در دولت سیزدهم ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا توسط خطوط ریلی ترانزیت شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، امروز شنبه ۶ مردادماه در حاشیه افتتاح بخش نهایی پروژه خط دوم راه‌آهن اهواز-اندیمشک حدفاصل بامدژ به اهواز که با دستور سرپرست ریاست‌جمهوری به بهره‌برداری رسید، گفت: در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ با تلاش‌هایی که در این دولت انجام شد، توانستیم سالانه ۵۰ درصد بودجه راه آهن را افزایش دهیم و با تلاش‌هایی که صورت گرفت بخشی از عقب‌ماندگی‌های موجود رفع شد.

صالحی با اشاره به نوسازی لکوموتیوهای باری گفت: لکوموتیوهای باری از ۶۳ عدد در ۳۳ ماهه دولت سیزدهم به ۹۳ عدد رسید که این رقم نشان از افزایش قابل توجهی در این حوزه دارد.

مدیرعامل شرکت راه آهن در خصوص احداث و بهره‌برداری خطوط ریلی در دولت سیزدهم نیز گفت: طی ۳۳ ماه دولت سیزدهم ۸۸۳ کیلومتر خط ریلی به بهره برداری رسیده است که از این میزان۳۲۰ کیلومتر خط دوم، ۱۶۰ کیلومتر مربوط به اتصال بنگاه‌های بزرگ به خطوط ریلی و ۳۸۰ کیلومتر خطوط ریلی اول بود.

وی ادامه داد: در حوزه مسافری ۲ بار رکورد تعداد مسافر جابه‌جا شد و در سال ۱۴۰۲ با جابه‌جایی بیش از ۳۱ میلیون نفر مسافر توسط خطوط ریلی، رکورد جدیدی به ثبت رسید.

صالحی همچنین در خصوص حوادث ریلی نیز توضیح داد: سوانح ریلی نیز در سال ۱۴۰۲ به کمترین میزان سوانح در سال‌های اخیر رسید.

مدیرعامل شرکت راه آهن درباره ترانزیت ریلی نیز اظهار کرد: ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در دولت سیزدهم توسط خطوط ریلی ترانزیت شده است که نسبت به دوره مشابه خود در دولت گذشته افزایش ۷۰ درصدی دارد.