شناسهٔ خبر: 172735 - سرویس استان‌ها

آماده سازی بیش از ۱۴۰۰ هکتار از اراضی طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان در حال انجام است

سیستان مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون عملیات آماده سازی بیش از هزار و ۴۰۰ هکتار زمین در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری در جلسه بررسی پیشرفت طرح های آماده سازی سایت‌های نهضت ملی مسکن اداره کل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اهمیت‌ موضوع طرح نهضت ملی مسکن و اجرای سریع و با کیفیت واحدهای مسکونی آن عملیات آماده سازی اراضی مذکور برای احداث ۶۶ هزار واحد مسکونی در حال انجام است.

وی تاکید کرد: نهضت ملی مسکن فرصتی برای خانه دار شدن کسانی است که نمی‌توانند به هر دلیلی صاحب‌خانه شوند لذا باید از همه ظرفیت ها برای اجرای هر چه سریعتر طرح های آماده سازی سایت های طرح نهضت ملی مسکن بهره گرفت.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان در زمینه تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن مشکلی ندارد، افزود: تمام تلاش با حداکثر ظرفیت بر این است تا آماده‌سازی و طراحی زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن را با تمام توان به پیش ببریم چرا که این طرح یک طرح جهادی است که باید با همت مضاعف به انجام برسد.

اکبری با تاکید بر لزوم حمایت فرمانداران و شهرداران در اجرای طرح های آماده سازی گفت: برخورداری عمومی از طرح نهضت ملی مسکن حرکتی در راستای افزایش رفاه اجتماعی است و بهره مندی از ظرفیت سایر دستگاهها موجب تسریع در دسترسی به این هدف می شود.

وی تاکید کرد: متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در همه شهرهای تحت پوشش این اداره کل به جز زاهدان می‌توانند بعد از اجرای طرح‌های آماده سازی پروانه ساختمانی اراضی واگذار شده را اخذ و ساخت واحد مسکونی خود را آغاز کنند.

آماده سازی بیش از ۱۴۰۰ هکتار از اراضی طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان در حال انجام است