شناسهٔ خبر: 172739 - سرویس استان‌ها

آغاز پیش‌فروش بلیت اتوبوس طرح اربعین از ۱۰ مرداد در استان مرکزی

بلیت مرکزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: پیش فروش بلیت ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای در طرح اربعین از ۱۰ مرداد از مبدأ استان مرکزی به مقصد پایانه مرزی برکت در شهرستان مهران شروع خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در آستانه سفرهای اربعین در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به تمهیدات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پیش‌فروش بلیت ناوگان حمل و نقل جاده‌ای از مبدأ استان مرکزی به مقصد مهران از ۱۰ مردادماه آغاز خواهد شد.

وی در ادامه از آمادگی کامل انجمن‌های صنفی حمل و نقل مسافر استان برای اعزام زائران به پایانه‌های مرزی خبر داد و افزود: ۴۹ شرکت مسافربری در سه پایانه مسافربری و نمایندگی دفاتر شرکت‌های مسافربری در شهرستانهای استان وظیفه جابه‌جایی زوار در طرح اربعین را بعهده خواهند داشت.

به گفته جهانی کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین استان همزمان با سراسر کشور فعالیت خود در طرح اربعین را از ۱۶ مردادماه شروع و تا ۱۶ شهریورماه ادامه خواهد داد تا خدمات مطلوبی به نسبت سالهای گذشته به زائران ارائه گردد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اظهار کرد: اولویت تهیه بلیت برای کسانی خواهد بود که در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.

ممنوعیت انجام سرویسهای دربستی توسط شرکتهای حمل و نقل مسافری در بازه زمانی طرح اربعین از دیگر نکاتی است که جهانی به آن تاکید کرد و گفت: سرویس‌های دربستی صرفاً با هماهنگی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای مواردی خاص تعیین می‌شود که در این راستا شرکت‌ها بهیچ وجه مجوزی برای این منظور در ایام مذکور نخواهند داشت.