شناسهٔ خبر: 172747 - سرویس هوایی

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد؛

امکان رفع ممنوعیت‌ها و توسعه پروازهای بین‌المللی در فرودگاه رامسر با بهره‌برداری از ترمینال جدید

محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی در آیین افتتاح و بهره برداری از ترمینال جدید و اپرون فرودگاه رامسر گفت: از این پس فرودگاه رامسر می‌تواند ممنوعیت‌های خود را بردارد و پروازهای بین المللی را توسعه دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در مراسم بهره‌برداری از پروژه توسعه و بهسازی ترمینال و اپرون فرودگاه شهدای رامسر گفت: ایجاد ظرفیت در شمال کشور درخواست بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای دارای مراودات تجاری و پروازی با ایران بود، بنابراین ایجاد ظرفیت در بخش شمالی کشور در دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفت و این امر در طول دو سال و نیم محقق شد.

محمدی بخش افزود: امروز فرودگاه رامسر و  فرودگاه ساری در شمال ایران از ظرفیت بین‌المللی نشست و برخاست برای پروازهای ایرباس ۳۲۰ و بوئینگ ۷۳۷ برخوردار است و ظرفیت در دو بخش توسعه ترمینالی برای پروازهای داخلی و خارجی و ایجاد پروازهای عتبات محقق شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: ترمینال فرودگاه رامسر امروز با ظرفیت دوبرابری به ۶۰۰هزار مسافر در سال و با هزینه ۶۵۰میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

در ادامه مراسم بهره برداری از پروژه های توسعه و بهسازی ترمینال و اپرون فرودگاه شهدای رامسر کاپیتان محمدی بخش با بیان اینکه پروژه توسعه رمپ و اپرون فرودگاه و اضافه شدن ۴۵۰۰ متر با زیرسازی، بسترسازی، تملک و سطوح پروازی استاندارد به این مجموعه اضافه شده افزود: امروز با برداشته شدن محدودیت‌های عملیاتی فرودگاه رامسر و پروازهای بین المللی و داخلی این فرودگاه آغاز خواهد شد.

 وی به تشریح اقدامات صورت گرفته در صنعت حمل و نقل هوایی در دولت سیزدهم پرداخت و گفت: صنعت حمل و نقل هوایی در جهان و به ویژه ایران در مرداد و شهریور ۱۴۰۰ به دلیل ویروس کرونا در پائین ترین سطح در دنیا قرار داشت و در ایران علاوه بر شرایط کرونا، در سخت‌ترین شرایط تحریم ها قرار داشتیم به گونه ای که جوان ترین هواپیماهای برجامی از ۱۳ فروند تنها سه فروند آن فعال بود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: همچنین هواپیماهای موجود در کشور عمدتا زمین‌گیر بود به گونه‌ای که از ۳۰۰فروند هواپیمایی که دولت سیزدهم تحویل گرفته بود ۱۱۲ فروند از دو سال تا ۳۰ سال قبل زمین‌گیر بودند و ۳۷ فروند آن قابلیت برگشت به چرخه نداشت.

در ادامه مراسم بهره برداری از پروژه های توسعه و بهسازی ترمینال و اپرون فرودگاه شهدای رامسر، محمدی بخش به تشریح اقدامات صورت گرفته در صنعت حمل و نقل هوایی در دولت سیزدهم پرداخت و گفت: صنعت حمل و نقل هوایی در جهان و به ویژه  ایران در مرداد و شهریور ۱۴۰۰ به دلیل ویروس کرونا در پایین ترین سطح در دنیا قرار داشت و در ایران علاوه بر شرایط کرونا، در سخت‌ترین شرایط تحریم ها قرار داشتیم و هواپیماهای موجود در کشور عمدتا زمین‌گیر بود به گونه‌ای که از ۳۰۰فروند هواپیمایی که دولت سیزدهم تحویل گرفته بود ۱۱۲فروند از دو سال تا ۳۰ سال قبل زمین‌گیر بودند و ۳۷ فروند آن قابلیت برگشت به چرخه نداشت.

وی افزود: امروز با برنامه ریزی های صورت گرفته و اضافه شدن زنجیره‌ عظیمی از شرکت‌های دانش بنیان با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری، هیچ موتور و هواپیمایی برای تعمیر به خارج از کشور نمی رود و امروز ایران به مرجع برخی از کشورها در بخش هوایی تبدیل شده است.

محمدی بخش افزود: در بحث توسعه ناوگان بیش از ۱۰۰ فروند به ناوگان هوایی کشور اضافه شده و بحث تاب آوری، نوسازی و توسعه در صنعت هوانوردی درحال وقوع است.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر سهم حمل و نقل هوایی در جابه جایی مسافر در عملیات اربعین  ۱۴۰۲ از ۲۱ فرودگاه کشور، افزود: امروز ۲۸ کشور با ایمنی و امنیت در ایران پرواز دارند و ایران نیز به بیش از ۱۰۰نقطه دنیا پرواز دارد.

محمدی بخش در پایان از آمادگی صنعت حمل و نقل هوایی برای برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری خبرداد و گفت: به صورت شبانه روزی اقدامات لازم در حال برگزاری است.

گفتنی است در مراسم بهره برداری از پروژه های توسعه فرودگاهای شهدای رامسر و ایلام و افتتاح پروژه ریلی، سرپرست ریاست جمهوری، وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی، استانداران استان های مازندران و ایلام نیز حضور داشتند.